جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰

کارگردان انیمیشن «علمدارکربلا» عنوان کرد:

انیمیشن قالب جذابی برای بیان وقایع عاشورا است

علمدار کربلا

انیمیشن علمدار کربلا، انیمیشنی با موضوع عاشورا است ، نسرین قلی بیگیان سازنده این اثر معتقد است «انیمیشن قالبی جذاب برای بیان وقایع عاشورا است».

نسرین قلی بیگیان؛ کارگردان انیمیشن در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس ضمن بیان اینکه انیمیشن قالبی جذاب و تأثیر گذار برای بیان وقایع عاشورا است، اظهار داشت: انیمیشن به دلیل اینکه محدویت قالبی ندارد می تواند در بیان وقایع عاشورا موفق عمل کند، منظور از این عدم محدویت قالبی امکاناتی است که می‌تواند در اختیارمان برای بیان سهل تر مسائل قرار بگیرد.

 

وی در رابطه با اشاعه فرهنگ عاشورایی از طریق انیمیشن اظهار داشت: من دید مثبتی نسبت به این مسئله دارم که می شود فرهنگ عاشوارا و به طور کلی شیعه را از طریق انیمیشن اشاعه داد، زیرا انیمیشن به دلیل جذابیت های بصری می تواند در جذب مخاطبان به خصوص مخاطبان کودک و نوجوان خود موفق عمل کند.

 

این کارگردان در رابطه با بهره بردن از نوع روایت های تعزیه ای در انیمیشن ها با موضوع عاشورا گفت: می توان با روایت هایی تعزیه گونه در انیمیشن ها هم به معرفی این نوع از روایت یعنی تعزیه پرداخت و هم اینکه به جذابیت بیشتر کار کمک کرد، به هر حال عاشورا به علت گستردگی موضوع می تواند در قالب ها و روایت های متنوعی از طریق انیمیشن روایت شود.

 

قلی بیگیان در رابطه با انیمیشن «علمدار کربلا» خاطر نشان کرد: این انیمیشن در مدت زمان 12 دقیقه حوادث عاشورا را روایت می کند، سعی ما براین بوده است که شیوه بیان تازه و جذاب به گونه ای این روایت را بیان کنیم که برای مخاطب کودک قابل فهم و جذاب باشد.این انیمیشن به تهیه کنندگی مرکز پویا نمایی صبا تولید شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.