سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲

واکنش اهالی تئاتر به حذف تعزیه‌های امسال/

رحمت امینی: حذف تعزیه اشتباه است/ حل مشکل بودجه تدبیر می‌خواهد

رحمت امینی دبیر سی امین جشنواره تئاتر فجر در نشست خبری

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در واکنش به حذف تعزیه امسال از سوی مرکز هنرهای نمایشی اظهار داشت: حذف تعزیه اشتباه است، می توان تدبیری اندیشید که به جای 10 روز متوالی در شب های خاص نمایش ها اجرا شوند.

رحمت امینی؛ نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس، در واکنش به حذف تعزیه در محوطه تئاتر شهر از سوی اداره هنرهای نمایشی اظهار داشت: به عقیده من حذف اجرای تعزیه اشتباه است اما اینکه این تعزیه با چه کیفیتی اجرا بشود نیز مهم است و قطعا در این تصمیم گیری نیز مؤثر بوده است.

 

وی تصریح کرد: من خود مدیر‌ی هستم که با کمبود بودجه دست به گریبانم و میدانم که مدیران مرکز هنرهای نمایشی در شرایطی این تصمیم را گرفته اند که حق تعداد زیادی از هنرمندان و گروه‌های نمایشی هنوز پرداخت نشده است بنابراین در چنین شرایطی ایجاد تعهدات جدید نیز مشکلات جدیدی را به وجود خواهد آورد.

 

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، عنوان کرد: کمبود بودجه در تمام فعالیت های کشور وجود دارد اما همه کارها دارد پیش می رود و متوقف نیز نشده است، بنابراین از نظر من بهتر بود که به جای حذف این برنامه که مخاطبان خاص خود را نیز داشت تدابیری اندیشیده می شد تا به جای حذف آن برای مثال به جای 10 شب در چند شب خاص آن را اجرا کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: هنوز هم دیر نشده است و می توان با توجه به علاقه مردم به تعزیه و وجه تناسب آن با ایام محرم تدابیری برای اجرای تعزیه اندیشیده شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.