یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹

هیات انتخاب و داوری «جشنواره ملی عکس ایران» معرفی شدند

سومین جشنواره ملی عکس ایران

علی قلمسیاه، افشین بختیار، فرزاد هاشمی، اسعد نقشبندی و ابراهیم صافی به عنوان سومین داوران جشنواره ملی عکس ایران شدند.

به گزارش سینماپرس، اعضای کمیته انتخاب و داوری «سومین جشنواره ملی عکس ایران» با موضوع طبیعت زیبای ایران معرفی شدند.

بنا بر این گزارش اعضای پنج نفره هیات داوران به شرح زیر است:

1- علی قلمسیاه متولد 1323 که از سال 60 به تدریس عکاسی مشغول است و عکاسی از رویدادهای و بازی‌های المپیک و همچنین طبیعت را در کارنامه خود دارد. وی دبیر اجرایی دوسالانه عکس ایران نیز بوده و در دوره برگزاری جشنواره ملی عکس ایران به عنوان رئیس هیات داوران حضور داشته است.

2- افشین بختیار متولد 1329 که بیش از 35  سال است به عکاسی مشغول بوده و بیشتر در زمینه طبیعت و عکاسی اجتماعی فعالیت داشته  است. بختیار تاکنون بیش از 40 جلد از آثارش را به شکل کتاب منتشر کرده که از این بین می توان به کتاب «ایران سرزمین افسانه ای»، «از پاسارگاد تا داراب» و «ایران و ایرانیان» و .... اشاره کرد.

3- فرزاد هاشمی متولد 1339 مهندس معماری، عکاس و موسس و مدیرمسئول مجله عکس بوده  و موسس و مدیر آژانس عکس صفیر است، داور جشنواره دوسالانه عکس ایران و همچنین عضو هیئت مدیره انجمن ملی عکس ایران است.

4- ابراهیم صافی متولد 1349 فارغ االتحصیل رشته عکاسی از دانشکده هنرهای زیبا، عضو شورای سیاست گذاری جشنواره دوسالانه عکس ایران، داور جشنواره های متعدد عکاسی از جمله دوسالانه عکس ایران، رئیس هیات مدیره انجمن عکاسان میراث فرهنگی و عضو رسمی انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی ایران در کارنامه هنری او است همچنین برگزار کننده نمایشگاه های متعدد عکاسی و کسب جوایز ملی و بین المللی از دیگر فعالیت های صافی است.

5- اسعد نقشبندی متولد 1336 عضو عکاسان صداوسیما، عضو موسس انجمن عکاسی ایرانشهر، عضو هیات مدیره انجمن عکاسان میراث فرهنگی و عکاسان مطبوعات ایران، برنده جایزه های متعدد عکاسی و همچنین چاب کتاب های عکس، حضور به عنوان داور در جشنواره های متعدد عکاسی از فعالیت های وی است.

نخستین و دومین جشنواره ملی عکس ایران  با موضوع  «طبیعت زیبای ایران» به همت انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد و اینک سومین دوره  این جشنواره با هدف ارائه آثار هنرمندان و عکاسان کشور و ارج نهادن به تلاش گسترده جامعه فهیم عکاسی ایران در به تصویر کشاندن طبیعت زیبای این سرزمین پهناور  از 14 تا 28 دی ماه سال جاری در موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش آخرین مهلت دریافت آثار هشتم آبان ماه از طریق سایت انجمن به نشانی www.iycs.ir است.

«سومین جشنواره ملی عکس ایرن» توسط انجمن سینمای جوانان ایران و به دبیری هاشم میرزاخانی همراه با چاپ و ارائه کتاب نفیس نمایشگاه مشتمل بر تمام عکس‌های راه یافته به بخش مسابقه برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.