شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴

همراه با جشنواره فیلم کوتاه؛

بهمنی: رویکردهای غربی پسند در این دوره از جشنواره فیلم کوتاه کم شده است

بهمنی کارگردان در نشست سینمای دینی در نوزدهمین نمایشگاه قرآن کریم

سینماپرس _ گروه سینما/ یکی از اعضای هیئت انتخاب سی امین دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران در بخش داستانی گفت: دوره های قبل جشنواره فیلمسازان ما آثارشان با گرایش های جشنواره های غربی بود اما در این دوره این موضوع اصلاح شده است.

حبیب الله بهمنی فیلمساز و یکی از اعضای انتخاب و داوری این دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران در گفت و گو با خبر نگار سینماپرس گفت: اصول داوری و انتخاب فیلم ها بر اصل پایداری استوار بود که این اصول کیفیت فیلم های رسیده از نظر ساختار و همچنین مضامین مطرح شده در فیلم ها بود و اینکه موضوعات چقدر در قالب مناسب بیان شده است. من و تیم انتخاب آثار با این اصل و فرمول فیلم ها را ارزشیابی کردیم.

 

بهمنی ادامه داد: در مقایسه با سال های قبل فیلم ها با کیفیت و کمیت بالاتری عرضه شد. گروه انتخاب به دو گروه تقسیم شده بود که هر گروه حدود پانصد فیلم را می دید. در این دو گروه هزار فیلم را بازبینی کردیم که به لحاظ کمی هم پیشرفت چشمگیری در آمار فیلم ها محسوب می شود.

 

بهمنی گفت: اینکه می گوییم پیشرفت کیفی و کمی داشته ایم به این خاطر است که من در جشنواره های سال های قبل هم داور بوده ام و همیشه این رویداد را از نزدیک مشاهده می کردم. در مقایسه با سالهای قبل از نظر کیفی فیلم ها ارتقا پیدا کرده است و البته وقتی تعداد فیلم ها به لحاظ کمی بالاتر رفته است می توانیم انتظار فیلم های با کیفیت تر هم داشته باشیم.

 

بهمنی تصریح کرد: رویکردی که فیلم سازان کوتاه داشتند نسبت به سال قبل متفاوت بود. رویکرد فیلمسازان به مضامین جدی و ارزشی در این دوره بیشتر بوده است. در سال قبل فیلم ها جوری ساخته می شد که بیشتر مورد پسند جشنواره های خارجی بود و گرایشی به آن سمت داشت ولی امسال این را می شد احساس کرد که فیلمسازان گرایش به این طرف دارند.

 

بهمنی در پایان اظهار داشت: انجمن سینمای جوانان در این دوره فعالیت های زیادی در سراسر کشور داشته است و این فعالیت ها فیلمسازی را در تمام شهرستان ها ارتقا داده و ما در جشنواره شاهد این مطلوبیت هستیم و از این بابت باید از مدیران انجمن تشکر کرد.

 

انتهای پیام/ا/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.