چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱

انتخاب رضاداد و دغدغه سینماگران؛

سعیدی‌پور: وضعیت سینمای دیجیتال در جشنواره فیلم فجر چه می شود؟

رضا سعیدی پور

سینماپرس-گروه سینما/ رئیس سینما آزادی با اشاره به وجود سینمای دیجیتال در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر، گفت: نمی دانیم وضعیت سینمای دیجیتال در جشنواره سی و دوم فیلم فجر چه خواهد شد.

رضا سعیدی پور؛ رئیس سینما آزادی با بیان این امر که وضعیت وجود سینمای دیجیتال در جشنواره امسال مشخص نیست، بیان کرد: مسئولین تعدادی سینمای دیجیتال را در 10 روز جشنواره نصب می کنند و بعد از پایان جشنواره تمام سیستم ها را جمع می کنند و می برند. این معضل مربوط به مدیریت جشنواره است و به سینما مربوط نمی شود.

 

سعیدی پور همچنین در رابطه با وجود سینماهای دیجیتال در جشنواره و در قالب پیشنهادی گفت: استقرار سینمای دیجیتال در جشنواره ها خوب است اما در صورتی که بعد از جشنواره جمع آوری نشود و به سینماداران سپرده شود تا ما در طول یک سال و تا برگزاری جشنواره سال بعدی مشکلات آن ها را برطرف کرده و در زمان برگزاری جشنواره با معضلات آن رو به رو نشویم. خود ما در طول یک سال می توانیم اداره گر آن ها باشیم؛ اما زمانی که این سینماها تنها در 10 روز برگزاری جشنواره در اختیار ما قرار می گیرد هیچ تضمینی نیست که دچار مشکلاتی از قبیل اشکال های جشنواره پیشین نشود.

 

 وی در ادامه با اشاره به سیستم های دیجیتال جشنواره پیشین، افزود: سال گذشته و در جشنواره سی و یکم فیلم فجر سیستم های دیجیتال با مشکلات زیادی همراه بود و این مشکلات به سینما ربط پیدا نمی کرد. اطلاعی از وجود سینمای دیجیتال و وضعیت آن در جشنواره امسال در دست نیست.

 

وی همچنین از انتصاب علیرضا رضا داد به عنوان دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر ابراز خوشحالی کرد و گفت: رضاداد از جنس سینما و بهتر از یک آدم ناشناس بود و مهمترین موضوعی که در جشنواره امسال باید به آن بها داده شود وضعیت اکران فیلم ها است. برای اکران ها باید برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد و فیلم هایی که قول اکران آن ها داده شده در زمان نمایش تغییر نکنند تا ما با تماشاگران درگیر نشویم. معمولا با جا به جایی فیلم ها در زمان نمایش، جلوی گیشه با مشکل مواجه می شویم.

 

انتهای پیام/ح/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.