یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳

آهنگساز فیلم سینمایی «دربند»:

تیتراژ «دربند» گزارشی موسیقایی از داستان فیلم است

ستار اورکی آهنگساز در نشست فیلم شورشیرین در سی امین جشنواره فیلم فجر

سینما پرس – گروه هفت هنر/ ستار اورکی سازنده موسیقی متن فیلم دربند که این روزها در اکران عمومی است، به بیان ویژگی های تیتراژ پایانی فیلم سینمایی «دربند» پرداخت و گفت: تیتراژ «دربند» گزارشی موسیقایی از داستان فیلم است.

ستار اورکی در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس در رابطه با ویژگی های موسیقی این فیلم اظهار داشت: فیلم سینمایی «دربند» موسیقی متن ندارد به همین دلیل، تیتراژ پایانی این فیلم سینمایی گزارشی موسیقایی از کل داستان فیلم است.

 

نمایی از فیلم سینمایی «دربند» به کارگردانی پرویزشهبازی

وی ادامه داد: موسیقی پایانی این فیلم که همزمان با سکانس پایانی فیلم آغاز می شود در طول سه دقیقه، بازگو کننده جریانات فیلم «دربند» است و می توان گفت که موسیقی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» نیز چنین ویژگی داشت یعنی موسیقی تیتراژ گزارشی از داستان فیلم بود.

 

این آهنگساز تصریح کرد: به دلیل اینکه در این فیلم موسیقی متن نداشتیم بنابراین نمی توانستیم در طول متن با موسیقی شخصیت پردازی کنیم یه همین دلیل در تیتراژ پایانی این شخصیت پردازی ها صورت گرفته شده است.

 

فیلم دربند

اورکی خاطر نشان کرد: پیانو، گیتار الکتریک، گیتار باس از جمله سازهایی بودند که در موسیقی این فیلم به کار گرفته شدند همچنین چون شخصیت های جوانی در این فیلم حضور داشتند از سازی مانند درام برای امروزی و جوانپسند تر شدن کار بهره بردیم.

 

شایان ذکر است که فیلم سینمایی «دربند» به کارگردانی پرویز شهبازی و با بازی پگاه آهنگرانی و نازنین بیاتی هم اکنون بر پرده سینما به نمایش گذاشته شده است، این فیلم در جشنواره فیلم فجر سال گذشته سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

 

انتهای پیام/ع - ب.ب 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.