یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵

نشست خبری آنسامبل اپرای تهران برگزار شد/

هادی قضات: «اشک ها و لبخندها» فرصتی برای نمایش میهن دوستی، عشق و موسیقی

نشست خبری آنسامبل اپرای تهران

سینما پرس – گروه هفت هنر/ سرپرست گروه نمایش «اشک ها و لبخندها» با اشاره به حضور خوانندگان متعدد در این نمایش گفت: «اشک ها و لبخندها» فرصتی را به ماداد تا به واسطه آن میهن دوستی، عشق و موسیقی را به نمایش بگذاریم.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، نشست رسانه ای آنسامبل اپرای تهران به مناسبت اجرای نمایش موزیکال «اشک ها و لبخندها» امروز با حضور هادی قضات کارگردان و سرپرست گروه و سید علی میر محمدی، مدیر برگزاری آنسامبل اپرای تهران در تالار وحدت برگزار شد، سید علی میر محمدی در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت تقارن برگزاری نمایش موزیکال «اشک ها و لبخندها» با هفته دفاع مقدس عنوان کرد: تم اصلی این نمایش موزیکال عشق به میهن، خانواده و موسیقی است از همین جهت این نمایش تقارنی با این هفته نیز دارد.

در ادامه این نشست هادی قضات با بیان اینکه نمایش موزیکال «اشک ها و لبخند ها» دومین پروژه پس از «جان اسکسکی» است، اظهار داشت: تمرینات این اثر از مهر ماه سال 91 آغاز شده است و باید بگویم که «اشک ها و لبخندها» پروژه بزرگی است زیرا تعداد خواننده ها زیاد است و به همین دلیل برنامه ریزی دقیقی را می طلبید.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اطلاق اپرا به این اثر اشتباه است، گفت: ژانر این اثر با اپرا فرق می کند و «اشک ها و لبخندها» یک تئاتر موزیکال است و تفاوت آن نیز به این دلیل است که در این اثر در میان قطعات و آوازها، دیالوگ رد و بدل می شود، خواننده ها در این نمایش موزیکال از صدای تقویت شده استفاده می کنند.

 

قضات در رابطه با حضور بردیا کیارس در تئاتر موزیکال «اشک ها و لبخندها» بیان کرد: ایشان با وجود مشغله های کاری فراوانی که داشت قبول کرد که آنسامبل زهی خوب در اختیار ما قرار بدهد که همراه با پیانو بچه ها را همراهی کند، و هنوز مشخص نیست که خود ایشان در اجراها حضور داشته باشد یا خیر.

 

سرپرست آنسامبل اپرای تهران با بیان اینکه همکاری با اساتید تئاتر در این حوزه به دلیل آشنا نبودن تئاتری ها با موسیقی مشکل است، بیان کرد: متاسفانه میان هنرمندان تئاتر و موسیقی یک فاصله ایجاد شده است، ما حتی در انتخاب بازیگران «اشک ها و لبخندها» دچار مشکل شدیم و در نهایت تصمیم گرفتیم از خواننده استفاده کنیم و در بین تمرین از آنها بازی بگیریم، تصمیم دارم ورک شاپی را برای بازیگران علاقمند به آواز برگزار کنم تا بتوانم کار را در آینده برای خودم راحت تر کنم.

 

نشست خبری آنسامبل اپرای تهران

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در رابطه با اینکه با توجه به اینکه «اشک ها و لبخندها» اشاره به فاشیسم اتریش دارد؛ چرا این کار را برای اجرا انتخاب کردید، عنوان کرد: «اشک ها و لبخندها» فرصتی را به ماداد تا به واسطه آن میهن دوستی، عشق و موسیقی را به نمایش بگذاریم، هدف من از انتخاب این قطعه بحث سیاسی آن نبوده بلکه وجه خانوادگی و موسیقایی آن بوده است.

 

این کارگردان خاطر نشان کرد: قطعاتی که در این نمایش استفاده می شود به زبان فارسی است و من سعی کردم از ترجمه فیلم استفاده کنم تا برای مخاطب آشنا باشد، البته چند قطعه ای نیز ترجمه نشده بود که ما آن را نیز ترجمه کردیم.

 

در ادامه سید علی میر محمدی در رابطه با زمان برگزاری نمایش موزیکال «اشک ها و لبخندها» گفت: این نمایش در روز ها 9، 10 و 11 مهرماه ساعت 21:30 خواهد بود البته صحبت هایی را کرده ایم که این زمان را تمدید کنیم زیرا چنین نمایشی که برای آن وقت صرف شده است باید بیشتر از این ها دیده شود.

 

وی در رابطه با ضبط نمایش موزیکال «اشک ها و لبخندها» و پخش آن از طریق شبکه نمایش خانگی گفت: ما از اپرای جان اسکیکی نیز تصویر برداری کردیم اما اینکه بخواهیم آن را از طریق شبکه نمایش خانگی عرضه کنیم برنامه مدونی نداشتیم اما امکان ضبط و عرضه نمایش موزیکال «اشک ها و لبخندها» وجود دارد که البته هنوز قطعی نشده است.

 

وی در رابطه با شرکت های حامی گفت:  خط قرمز ما در موسسه ای که مشغول به فعالیت هستیم اقتصادی کردن هنر است، زیرا ما معتقدیم قداست هنر نباید اسیر ویترین های مجلل تبلیغاتی باشد بنابراین هدف ما تهییج شرکت ها برای بالا بردن عملکرد اجتماعی شان است که متاسفانه این شرکت های خارجی هستند که در کمک رسانی به ما پیشروتر از موسسات دولتی و داخلی عمل کرده اند و ما در نظر داریم که این دیدگاه سنتی را از میان برداریم.

 

میرمحمدی در رابطه با تصمیماتی که برای اجراهای خارجی نمایش موزیکال «اشک ها و لبخندها» اتخاذ شده است، گفت: صحبتهایی برای اجرای چند برنامه موسیقایی با اپرای ابوظبی برای افتتاح رسمی آن انجام گرفته که به زودی جزییات آن را اعلام خواهم کرد، همچنین از طریق رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران برنامه ریزی هایی داریم که در ایتالیا نیز اجراهایی داشته باشیم واحتمال همکاری آنسامبل اپرای تهران با چند سولیست خارجی برای برنامه های آینده وجود دارد که به زودی جزییات آن نیز اعلام می شود.

 

انتهای پیام/ع

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.