شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳

درآمد بین‌المللی «دیزنی» در سال ۲۰۱۳ از مرز دو میلیارد دلار گذشت

والت دیزنی

سینما پرس- گروه سینما/ فیلم سینمایی «مرد آهنی ۳» و انیمیشن «دانشگاه هیولاها» بیشترین تاثیر را در بالارفتن درآمد بین‌المللی «والت دیزنی» در سال ۲۰۱۳ داشته‌اند.

به گزارش سینما پرس، درآمد بین‌المللی استودیو «والت دیزنی» در سال ۲۰۱۳ در حالی از مرز دو میلیارد دلار گذشت که هنوز چهار ماه به پایان سال باقی مانده است.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، «دیزنی» توانسته برای چهار سال پیاپی درآمد بین‌المللی خود را از مرز دو میلیارد دلار فراتر ببرد. نسبت به ۳ سال گذشته، ۲۰۱۳ سالی بوده است که «دیزنی» در زودترین زمان ممکن به رقمی برابر با دو میلیارد دلار دست یافته است.

 

قسمت سوم از مجموعه فیلم‌های اکشن «مرد آهنی» (Iron Man) با فروشی برابر با ۸۰۴/۶ میلیون دلار در سایر کشورهای دنیا به غیر از آمریکا در بالا رفتن درآمد بین‌المللی «دیزنی» تاثیر بسزایی داشته است. این فیلم سینمایی در مجموع فروشی برابر با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار را در سراسر جهان برای خود رقم زده است.

 

انیمیشن سینمایی «دانشگاه هیولاها» (Monsters University) نیز با فروشی برابر با ۳۹۷/۵ میلیون دلار در سایر کشورهای دنیا به غیر از آمریکا در بالا رفتن درآمد دیزنی در سال ۲۰۱۳ بی‌تاثیر نبوده است. این انیمیشن در مجموع فروشی برابر با ۶۵۸/۶ میلیون دلار در سراسر جهان کسب کرده است.

 

با وجود گذشتن درآمد «دیزنی» از مرز دو میلیارد دلار در ماه هشتم سال ۲۰۱۳ میلادی، هنوز این استودیو آثار پرفروش دیگری را در برنامه اکران آینده خود دارد. فیلم سینمایی «ثور؛ دنیای تاریک» (Thor: The Dark World) و انیمیشن «یخ زده» (Frozen) از جمله آثار پرفروش برنامه اکران آینده «دیزنی» در سال جاری میلادی هستند.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.