شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸

اسکات کوپر در «ایستادگی» جایگزین بن افلک شد

اسکات کوپر

سینما پرس- گروه سینما/ اسکات کوپر برای برعهده گرفتند کارگردانی و نگارش فیلمنامه اقتباس سینمایی رمان «ایستادگی» نوشته استیون کینگ وارد مذاکره شده است.

به گزارش سینما پرس، مسئولان «برادران وارنر» و «سی بی اس فیلمز» روز گذشته اعلام کردند که برای کارگردانی و نگارش فیلمنامه اقتباس سینمایی رمان «ایستادگی» (The Stand) نوشته استیون کینگ با اسکات کوپر وارد مذاکره شده‌اند.

 

مسئولان سازنده این فیلم سینمایی پیش از این اعلام کرده بودند که بن افلک کارگردان این پروژه است، اما افلک پس از عقد قرارداد برای بازی در فیلم سینمایی «دختر فراری» (Gone Girl) و قسمت دوم «مردی از فولاد» (Man of Steel) از این پروژه کناره‌گیری کرد.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، جیمی میلر و روی لی تهیه‌کنندگان اقتباس سینمایی «ایستادگی» هستند و «برادران وارنر» نیز این فیلم سینمایی را روی پرده سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان می‌برد.

 

کوپر برای نگارش فیلمنامه و کارگردانی فیلم سینمایی «قلب دیوانه» (Crazy Heart) در سال ۲۰۰۹ به شهرت رسیده است. جف بریجز برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «قلب دیوانه» موفق به دریافت جایزه اسکار شد.

 

جدیدترین فیلم سینمایی کوپر نیز «خارج از کوره» (Out of the Furnace) نام دارد که با بازی کریستن بیل، کیسی افلک و زو سالدانا از ماه سپتامبر سال جاری اکران می‌شود.

 

ایستادگی یک رمان ترسناکفانتزی  پسارستاخیزیبا موضوعیت جنگ بین خوبی و بدی است که توسط استیون کینگ در سال ۱۹۷۸ منتشر شده بود. سپس در سال ۱۹۹۰ با عنوان «ایستادگی: ویرایش کامل و حذف نشده» (The Stand: The Complete & Uncut Edition) دوباره منتشر شد. کینگ از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ قسمتی از متن اصلی را بازگردانی کرده و برای اختصار حذف کرد. وی بخش‌هایی را اضافه و تجدیدنظر کرده، موقعیت داستان را تغییر داده و بر این اساس برخی از ارجاعات فرهنگ عامه را به روزرسانی کرد. ایستادگی، برای دریافت جایزه فانتزی جهانی برای بهترین رمان در سال ۱۹۷۹ نامزد شده بود و پیش از این برای ساخت یک مجموعه تلویزیونی کوتاه از شبکه ای‌بی‌سی و یک کتاب تصویری منتشرشده توسط «مارول کمیکس» نیز از این رمان اقتباس شده است.

 

دیوید کاجانیش چندی پیش براساس رمان «ایستادگی» فیلمنامه‌ای را برای «برادران وارنر» نوشته است.

 

سینمای هالیوود پیش از این فیلم‌های سینمایی زیادی را براساس رمان های استیون کینگ ساخته است، به طوری که از مهمترین آن‌ها می‌توان به «رستگاری در شاوشنک» (The Shawshank Redemption)، «مسیر سبز» (The Green Mile) و «درخشش» (Shining) اشاره کرد.



استیون ادوین کینگ در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۱۹۴۷ میلادی در شهر پورتلند آمریکا به دنیا آمده است و تا به امروز بیش از ۲۰۰ اثر ادبی را در گونه‌ های وحشت و خیال ‌پردازی خلق کرده است.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.