شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱

پرویز پرستویی در نشست «دستاوردهای سفر به هیروشیما»:

فریاد مقاومت جانبازان اگر کلیشه است بگذارید در این کلیشه بمانم

 پرویز پرستویی در نشست گروه اعزامی صلح به هیروشیما

سینما پرس- گروه سینما/ پرویز پرستویی به همراه هیات اعزامی به «هیروشیما» که برای حضور در سالگرد حمله اتمی آمریکا به ژاپن سفر کردند،در طی یک نشست به تشریح دستاوردهای این سفر پرداختند. پرستویی در این نشست گفت: فریاد مقاومت جانبازان اگر کلیشه است بگذارید در این کلیشه بمانم.

به گزارش خبرنگار سینما پرس، نشست تشریح دستاوردهای هیات اعزامی به «هیروشیما» امروز برگزار شد،  در ابتدای این جلسه دکتر خاطری بیان کرد: در سال ۲۰۰۴ گروهی با عنوان ماموریت صلح هیروشیما برای رساندن صدای بمباران شیمیایی در ایران به آنجا سفر کردند. مراسم سالگرد حمله شیمیایی امریکا به هبروشیما مراسمی منحصر به فرد است که از همه جای دنیا در آن شرکت می کنند.

 

پرویز پرستویی بازیگر سینمای ایران  در این نشست گفت: ما «موزه صلح‌»ی در پارک شهر داریم و باعث تاسف من است که تنها چهار ماه است که آنجا را شناخته‌ام و امسال، دهمین سالی بود که موزه صلح این سفر را تدارک دید و افتخار داشتم که برای اولین بار در کنارشان باشم و امیدوارم این آخرین سفر ما نباشد، چرا که تازه یاد گرفتیم چگونه باید ارزش‌ها را پاس بداریم.

 

وی ادامه داد: شصت و هشت سال از سالگرد اتفاق هیروشیما می‌گذرد، خوب است با فیلم‌هایی که گرفته شده است‌ این مراسم به رویت مردم ایران برسد که از اقصی نقاط دنیا بدون هیچ شعاری در آنجا جمع می‌شوند و اتفاقات خوبی می‌افتد که باید برای ملت ایران بازگو شود.

 

پرستویی ادامه داد: سالگرد جنگ ما در حد یک شوی تلویزیونی شده است ، ماجانبازانی داریم که هنوز در حال بال بال زدن هستند که نمونه‌هایی از آنها را در این سفر کنارمان داشتیم. اینها افراد عاشقی هستند که تنها عشق به وطن و اعتقادات آنها را نگاه داشته است، دست مریزاد که دکتر خاطری و سروش که چنین فضایی را به وجود آوردند و امیدوارم تداوم داشته باشد.  

 

 این بازیگر تصریح کرد: من فعالیت هنری‌ام را در سال ۴۸ آغاز کرده ام من آن زمان که با تئاتر کارم را شروع کردم، تصورم این نبود بازیگر شوم و در آثار دفاع مقدس بازی کنم و نیتم این نبود. اما الان می‌گویم در این نقش‌ها کلیشه شده‌ام ومعتقدم اگر بتوانم لحظه‌ای فریاد مقاومت جانبازان را نشان بدهم اگر این کلیشه است، بگذارید باشد و به قول فیلم «مارمولک» راه‌های مختلفی برای رسیدن به خدا وجود دارد.

 

این بازیگر با بیان اینکه سینمای دفاع مقدس نخ نما شده است‌، خاطر نشان کرد: فیلمی را می‌خواهیم اکران کنیم اما می‌گویند نمی‌فروشد و متاسفانه مسئولین فرهنگی ما هم به دنبال فروش آثار دفاع مقدس هستند. مگر فیلم دفاع مقدس باید بفروشد؟

 

باید به دنیا نشان دهیم در جنگ چه بر ما گذشته است

 

حبیب احمد زاده نویسنده نیز که در این سفر حضور داشته است در ایم مراسم بیان کرد: ما باید دنیا را آگاه کنیم و بگوییم که در هشت سال دفاع مقدس چه برسر ما آمده است. بسیار زشت است که مردم ما «هیروشیما» را بشناسند اما ندانند «سردشت» خودمان کجاست و در آنجا چه گذشته است.

 

مرتضی سرهنگی نیز در ادامه گفت: فکر می‌کنیم جنگ در تیر ۶۸ و پس از امضای قطعنامه تمام شده است اما باید بدانیم که باطن جنگ ادامه دارد.سفر به هیروشیما جزو سفرهای استثنایی بود که در عمرمان داشتیم و معتقدم موزه صلح برای هفتادمین سال این حادثه برنامه‌های خاصی را تدارک ببیند.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.