جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵

فیلم گمشده اورسن ولز کشف شد

مقدار زیادی جانسون

سینما پرس- گروه سینما/ یک فیلم سینمایی ساخته اورسن ولز که تصور می‌شد سوخته شده، به تازگی در ایتالیا کشف شده است و در جشنواره فیلم صامت در ماه اکتبر نمایش داده می‌شود.

به گزارش سینما پرس، یک فیلم سینمایی به نویسندگی و کارگردانی اورسن ولز که تا به امروز هیچ‌کس آن را ندیده و تصور می‌شد سوخته شده، به تازگی در ایتالیا کشف شده است و پس از بازسازی در ماه اکتبر و در جشنواره فیلم صامت در ایتالیا نمایش داده می‌شود.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، اورسن ولز نویسندگی فیلمنامه و کارگردانی این فیلم سینمایی که «مقدار زیادی جانسون» (Too Much Johnson) نام دارد را برعهده داشته است و این اثر سه سال قبل از ساخت «همشهری کین» (Citizen Kane)، یعنی زمانی که ولز ۲۰ سال داشته، ساخته شده است.

 

«مقدار زیادی جانسون» که برای اکران در پس زمینه یک نمایش قرن نوزدهمی از ویلیام ژیلت ساخته شده است، در سال ۱۹۳۸ میلادی با حضور بازیگران برجسته‌ای مانند جوزف کاتن، آرلین فرانسیس و راث فورد ساخته شد.

 

این فیلم صامت که در سه پرده و در حدود یک ساعت است، هیچ‌گاه ساخت آن به پایان نرسید و توسط هیچ‌کس هم دیده نشده است و برای سال‌ها تصور می‌شود که تنها نسخه موجود از آن سوخته شده است. اما به طور شگفت‌آوری نسخه ۳۵ میلیمتری آن در یک خانه در شهر پاردنونه کشور ایتالیا پیدا شد و در ماه دسامبر به آرشیو‌داران معرفی شد.

 

اکنون پس از گذشت ۷۵ سال از ساخت «مقدار زیادی جانسون»، این فیلم سینمایی در تاریخ ۹ اکتبر (۱۷ مهر) پاییز سال جاری در جشنواره فیلم صامت که در ایتالیا برگزار می‌شود، به اکران در می‌آید.

 

نمایشی که قرار بود «مقدار زیادی جانسون» در پس زمینه آن نمایش داده شود در تاریخ ۱۶ اوت ۱۹۳۸ در استونی کریک تیه‌تر در کانه‌تیکت روی صحنه رفت، اما هیچ یک از بخش‌های فیلم در آن نمایش داده نشد و اجرای خود نمایش نیز به سرعت متوقف شد.

 

فیلم پیدا شده توسط شرکت ایتالیایی سینه‌مازرو که یکی از بانیان جشنواره فیلم صامت پاردنونه است و با همکاری ایستمن هاوس و بنیاد حفظ سینمای ملی ترمیم شده است.

 

وقتی ولز «مقدار زیادی جانسن» را ساخت، تنها ۲۰ سال داشت، اما همان زمان هم به دلیل کارهای صحنه‌ای خود مانند «وودو مکبث» (Voodoo MacBeth) و «گهواره خواهد جنبید» (The Cradle Will Rock) شهرت داشت. او در ۱۹۳۷ مرکوری تیه‌تر را با همکاری جان هاوسمن تاسیس کرد.

 

انتهای پیام/ ع م

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.