یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴

شورجه عنوان کرد:

« شهابی از جنس نور» به صدا گذاری رسید

شهابی از جنس نور

سینما پرس - گروه سینما/ جمال شورجه درباره فیلم « شهابی از جنس نور » گفت: این فیلم تا دو ماه دیگر آماده می‌شود و آینده خوبی هم خواهد داشت.

 جمال شورجه کارگردان و تهیه کننده سینما  در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینما پرس درباره فیلم «شهابی از جنس نور» که مشاور پروژه آن است گفت: این فیلم که در زمینه بیداری اسلامی ساخته شده است، با موضوع  نو و بدیعی که در فیلم به آن پرداخته شده است می تواند در زمینه گیشه و فضای فیلم موفق عمل کند.

 

وی فیلم را در مرحله صداگذاری عنوان کرد و افزود: فیلم در حال سپری کردن مراحل فنی است. تدوین فیلم به پایان رسیده و آقای علیقلی در حال ساخت موسیقی فیلم است. با نشست‌هایی که آقای اسلام‌لو با آقای محمدرضا علیقلی داشته‌اند ملودی‌های فیلم در حال ساخته شدن است.

 

وی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم تا یکی دو ماه دیگر کار فیلم  تمام شود و مراحل پایانی را هم پشت سر بگذارد. با توجه به این‌که بیشتر عوامل فیلم لبنانی هستند ممکن است اولین اکران فیلم در لبنان صورت بگیرد. 

 

وی تصمیم گیرنده برای مکان اکران نخست فیلم را مرکز سینمای مستند و تجربی دانست و گفت: از طرفی ممکن است اکران نخست فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر انجام شود . مرکز سینمای مستند تجربی که سرمایه‌گذار آن است دراین‌باره تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

 

شهابی از جنس نور

 

شورجه ادامه داد: ماجرای این فیلم در لبنان و سوریه اتفاق می‌افتد و از نظر ساختاری و محتوایی جالب توجه است. بیشتر عوامل جلوی دوربین در این فیلم لبنانی هستند. آقای  زندگانی تنها بازیگر ایرانی است که در مقابل این فیل قیرار دارد.

 

وی عوامل سازنده فیلم را حرفه‌ای و کاردان تلقی کرد و با ابراز خرسندی از این بابت گفت: عوامل سازنده شهابی از جنس نور حرفه‌ای بوده و گروه منسجم و کاردانی را شکل داده‌اند. به همین دلیل اعتقاد دارم فیلم خوبی به اکران خواهد رسید.

 

گفتنی است «شهابی از جنس نور»  به وسیله محمد رضا اسلاملو نوشته و کارگردانی شده است. تهیه کنندگی این فیلم را شفیع آقا محمدیان به عهده داشته و جمال شورجه مشاور پروژه آن را انجام داده است. این فیلم به زبان عربی ساخته شده است که احتمالا برای نمایش در ایران باید به فارسی دوبله شود. بازیگر نقش اصلی «شهابی از جنس نور» امین زندگانی است که به هر دو زبان عربی و انگلیسی در آن صحبت می‌کند. داستان این فیلم از جنگ 33 روزه‌ی لبنان آغاز می‌شود و این جنگ در فیلم به نوعی تداعی تقابل سپاه نور و ظلمت است و بیشتر حالت سمبولیک دارد. براساس گفته‌های کارگردان فیلم، «شهابی از جنس نور» اولین فیلم درباره‌ تکفیری‌هاست.

 

از عوامل دیگر فیلم می‌توان به  مدیر هنری: حمید قدیریان، مدیر فیلمبرداری: علی محمد قاسمی، مدیر صدابرداری: احمد صالحی، طراح صحنه و لباس: علی نصیری، طراح گریم: کامران خلج، دستیار کارگردان و برنامه ریز: مسعود میمی، منشی صحنه: جمشید خندان، دستیار اول فیلمبردار: جلال عالی فکر، مجری طرح: روح الله برادری، مدیر تولید بخش لبنان: کاظم دارابی اشاره کرد.

 

انتهای پیام/ج/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.