چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳

با گذشت 20 سال/

ناصر تقوایی روایت خودش را ویرایش کرد

«ناصر تقوایی» کارگردان برجسته سینمای ایران

سینما پرس-گروه هفت هنر/ احمد طالبی نژاد از انتشار کتاب «به روایت ناصر تقوایی» پس از گذشت بیست سال از نخستین چاپ این کتاب خبر داد.

احمد طالبی نژاد نویسنده و منتقد سینما در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس در مورد چاپ مجدد کتاب «به روایت ناصر تقوایی» پس از گذشت ۲۰ سال اظهار داشت: «به روایت ناصر تقوایی» عنوان کتابی است که ۲۰ سال پیش توسط نشر روزن کار منتشر شده بود، در سالهای گذشته خیلی از افراد از من و ناصر تقوایی دلیل عدم چاپ مجدد این کتاب را می پرسیدند که این مسئله انگیزه ای برای چاپ مجدد این کتاب شد.

 

وی ادامه داد: بخشی از دلیل اینکه در طول این بیست سال اقدامی برای چاپ مجدد این کتاب انجام ندادم اهمال خود من بود و بخش دیگر آن نیز به این بر می گردد که این کتاب برای چاپ مجدد نیازمند ویرایش و اصلاحاتی بود که باید برای آن زمان گذاشته می شد.

 

این منتقد سینما در مورد ویرایش و اصلاحات صورت گرفته در چاپ مجدد کتاب «به روایت ناصر تقوایی»، گفت: چاپ اول این کتاب متأسفانه ویرایش خوبی نداشت که هم من و هم ناصر تقوایی از این مسئله ناراحت بودیم، کار ویرایش نسخه جدید این کتاب را خود ناصر تقوایی بر عهده داشت و ایشان با حوصله روی متن کار کرده و تغییرات لازم را روی آن انجام داد.

 

طالبی نژاد افزود: در ویرایش جدید برخی جملات بی معنا حذف و به جای آن جملاتی جدید جایگزین شده اند به طور کلی همه مسائل ویرایشی که باید در مورد اصلاح چاپ نخست کتاب صورت می گرفت را آقای تقوایی به خوبی انجام داده است، همچنین یک سری عکس های جدید نیز به کتاب افزوده شده است.

 

وی در مورد بخش های مختلف و محتوای کتاب «به روایت ناصر تقوایی» خاطر نشان کرد: این کتاب در واقع یک گفت و گوی بلند با ناصر تقوایی است و دارای بخش های مختلفی است که بررسی زندگی و کارنامه کاری ناصر تقوایی، مقوله بازیگری در سینما و کلیات سینما از جمله مواردی است که در کتاب «به روایت ناصر تقوایی» آمده است.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.