سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱

آثار بخش «هفته منتقدان» جشنواره ونیز معرفی شدند

ارتش رستگاری

سینما پرس- گروه سینما/ فهرست اسامی 6 فیلم سینمایی بخش مسابقه و دیگر آثار خارج از مسابقه بخش «هفته منتقدان» هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز منتشر شد.

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، بخش «هفته منتقدان» این دوره از جشنواره فیلم ونیز با نمایش انیمیشن سینمایی «هنر خوشبختی» (The Art of Happines) به کارگردانی الساندرو راک از ایتالیا افتتاح می‌شود و فیلم سینمایی «بی‌سواد» (Illiterate) به کارگردانی موزز سپولودا از شیلی نیز در اختتامیه این بخش به نمایش در می‌آید.

 

همچنین ۶ فیلم سینمایی بخش مسابقه «هفته منتقدان» هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز نیز عبارتند از «ارتش رستگاری» (Salvation Army) به کارگردانی عبدالله طایا از مغرب، «تجدید دیدار» (The Reunion) به کارگردانی آنا اودل از سوئد، «دختران کویسپ» (The Quispe Girls) به کارگردانی سباستین اسپولودا، «کلاس دشمن» (Class Enemy) به کارگردانی راک بیکک، «سایه سفید و زوران» (White Shadow and Zoran) به کارگردانی نواز دیش و «زوران، پسر خواهر احمق من» (Zoran, My Nephew the Idion) به کارگردانی ماتئو اولئوتو از ایتالیا.

 

هفتمین فیلم بخش مسابقه «هفته منتقدان» این دوره از جشنواره ونیز نیز توسط اتحادیه ملی منتقدان فیلم ایتالیایی در جریان برگزاری هفتادمین دوره این جشنواره ایتالیایی معرفی می‌شود.

 

بهترین فیلم بخش «هفته منتقدان» با رای هیات داوران انتخاب نمی‌شود، بلکه با رای تماشاگران انتخاب می‌شود. همچنین آثار حاضر در بخش «هفته منتقدان» همگام با آثاری که برای به دست آوردن جایزه شیر طلایی «فیوچر» جشنواره ونیز رقابت می‌کنند نیز رقابت می‌کنند. جایزه شیر طلایی «فیوچر» هرساله به فیلمی اهدا می‌شود که نخستین تجربه کارگردان آن باشد.

 

تمام فیلم‌هایی که در بخش «هفته منتقدان» حضور دارند نخستین تجربه کارگردانان آن‌ها به شمار می‌آیند.

 

مسئولان هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز تا ساعاتی دیگر اسامی آثار حاضر در بخش «روزهای ونیز» را نیز اعلام می‌کنند. همچنین فهرست اسامی آثار بخش مسابقه این دوره از این جشنواره ایتالیایی نیز در روز پنجشنبه این هفته اعلام می‌شود.

 

هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز روز ۲۸ اوت (۶ شهریور) آغاز می‌شود و در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) تابستان سال جاری به پایان می‌رسد.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.