دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲

دهقانیار در گفت‌وگو با سینماپرس مطرح کرد:

چه فاکتورهایی در «شهر موشهای2» تغییر می‌کند؟

بهرام دهقانیار*

سینما پرس- گروه هفت هنر/ بهرام دهقانیار از ساخت موسیقی شهر موش ها 2» خبر داد و گفت: در مرحله انتخاب ترانه ها و اشعار هستیم.

بهرام دهقانیار؛ آهنگساز و نوازنده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: آهنگسازی «شهر موش های 2» را برعهده دارم و در حال حاضر تولید موسیقی در مرحله انتخاب ترانه ها و اشعار این مجموعه هستیم.

 

وی افزود: هنگامه مفید و مرضیه برومند بر روی بخش ترانه های ابتدایی کار می کنند و برمبنای قصه فیلم که یکسری بخش های آن مشخص شده است ترانه این بخش ها را همراهی خواهد کرد. جلسه ای گذاشته شد تا بر روی وزن اشعار و فضای موسیقایی آن کار کنیم تا اینکه من ملودی ها را شروع کنم و برای پلی بک آماده شویم.

 

این آهنگساز تصریح کرد: هنوز آیتم موزیکالی را در نظر نگرفته ایم. دیالوگ ها نوشته می شود و همزمان اشعار هم آماده می شوند، عروسک ها هم آماده ساخته شدن هستند، همزمان با آماده شدن بخش های مختلف موسیقی هم آماده می شود.

 

وی ادامه داد: طرح های مقدماتی را در نظر گرفته ام که مرحله به مرحله آماده می شود. باید ابتدا صدای عروسک ها آماده شود تا در یک شرایط مناسب که میزانسن ها آماده شده باشد موسیقی را نیز با کار همراه کنیم. قسمت اول این کار سینمایی با ترانه شروع می شود، یکی از آن ترانه ها از ابتدای کار با یک تغییراتی استفاده خواهد شد که البته دیالوگ هایی نیز به آن اضافه می شود و مابقی کار اورجینال و جدید است.

 

دهقانیار یادآور شد: از لحاظ صدادهندگی کار کاملا متفاوت است ولی هسته قصه چون در همان فضاسازی است شاید مقداری از مدل صدادهندگی قسمت اول استفاده کند که این میزان احتمالا 10 درصد باشد. چون به هرحال حدود 15 سال گذشته است و با یک نسل جدید روبه رو هستیم.

 

وی عنوان کرد: یک اصل کلی در این کار این است که به دلیل گذر زمان تمام فاکتورها از شهر موش ها 1 به 2 تغییر می کند. ترانه ها توسط کاراکترها خوانده می شود و هرکدام باتوجه به ویژگی های شخصیتی که در فیلمنامه ضروری است خوانده خواهد شد. به جرئت می توانم بگویم «شهر موش های 2» در تاریخ سینمای کودک ماندگار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.