یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷

حضور سامان گوران در «چ» تکذیب شد/ حاتمی‌کیا علاقه ای به حاشیه‌ها ندارد

 پژمان لشکری پور

سینماپرس- گروه سینما/ پژمان لشگری پور گفت: تعجب می کنم که برخی از دوستان چرا تا این اندازه مایل به حاشیه سازی هستند و در مخیله شان سناریوهایی شکل می گیرد که طبعا مورد نظر سازندگان فیلم از جمله فارابی و ابراهیم حاتمی کیا نیست و ما دوست نداریم به این حاشیه ها ورود کنیم.

نماینده فارابی در پروژه «چ» و ناظر تولید فیلم در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس اظهار کرد: عوامل فیلم قصد ندارند از روش های متداول این چنینی که بسیاری از فیلم ها برای تبلیغات کاذب از آن ها استفاده می کنند، بهره ببرند. مراحل فنی فیلم «چ» در حال انجام است و ان شاء الله انتهای تابستان فیلم برای نمایش آماده می شود.

 

وی تاکید کرد: حاشیه سازی های این چنینی مورد نظر حاتمی کیا و بنیاد سینمایی فارابی نیست و فیلم«چ» با نمایش در پرده سینماها حرف خود را خواهد زد و نیاز به این حواشی ندارد.

 

ناظر پروژه سینمایی «چ» در مورد مراحل فنی توضیح داد: در حال حاضر جلوه های ویژه بصری، تصحیح رنگ و نور و صداگذاری فیلم مراحل پایانی را سپری می کنند و نوید این را می دهم که فیلم ماندگار دیگری در سینمای ایران و انقلاب به ثبت خواهد رسید و «چ» در زمره فیلم های خوب سینمای ایران ثبت می شود.

 

لشگری پور در مورد اولین نمایش فیلم «چ» گفت: این فیلم متعلق به بنیاد سینمایی فارابی است و مالک آن در مورد زمان مناسب اکران تصمیم می گیرد اما طبیعتا اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

 

یادآور می شود روزنامه تماشا در آخرین شماره خود، خبر از باز شدن پای سامان گوران به مجموعه عوامل فیلم سینمایی «چ» ساخته ابراهیم حاتمی کیا داد. البته حضوری عجیب که باز هم با ماجرای دعوای کارگردان و بازیگر نقش اول فیلم یعنی فریبرز عرب نیا ارتباط دارد.

 

ماجرا از این قرار است که با پایان پذیرفتن فیلمبرداری و البته وقوع اختلافات میان حاتمی کیا و عرب نیا، کار وارد مرحله تدوین شد که در اواخر این مرحله عوامل متوجه می شوند در برخی سکانس ها صدای بازیگر نقش شهید چمران نامفهوم ضبط شده است.

 

از آنجا که حاتمی کیا دلش نمی خواست تا دوباره به سراغ عرب نیا برود، به دنبال کسی می گردد که بتواند صدای این بازیگر را تقلید کند و او کسی نیست جز سامان گوران!

 

طبق ادعای این روزنامه، هنوز هیچ کدام از عوامل فیلم از این ماجرا خبر ندارند و باید منتظر ماند و دید چنین ابتکاری از سوی ابراهیم حاتمی کیا چه تبعاتس را در پی خواهد داشت.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.