یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳

جشنواره کودک و نوجوان امسال هم به استان‌ها می‌رود/

گودرزی: جشنواره کودک سراسر ایران را پوشش خواهد داد

گودرزی مدیر روایط عمومی بنیاد سینمایی فارابی در نشست

سینماپرس- گروه سینما/ همزمان با برپایی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، فیلمهای منتخب در سراسر کشور به نمایش در می آید.

به گزارش سینماپرس، جعفر گودرزی مدیر اجرایی و مدیر روابط عمومی این جشنواره با بیان این نکته به اهمیت نمایش فیلمها در استانهای مختلف اشاره کرد و گفت: بعد از توفیق سال گذشته جشنواره و با نظر دبیر محترم، تصمیم گرفته شد امسال نیز به شکلی گسترده جشنواره را همزمان در استانهای مختلف برگزار کنیم. تا کنون 9 استان شامل سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد، گیلان، گلستان، مرکزی و قزوین به عنوان میزبانان قطعی این جشنواره انتخاب شده اند، و تا پایان تیرماه با بررسی در خواست سایر استانها احتمالا پانزده استان به عنوان میزبان فیلمهای منتخب جشنواره کودک معرفی خواهند شد. وی اضافه کرد: با توجه به استقبال گسترده استانها و لزوم انجام هماهنگیهای لازم، بررسی درخواست استانها حداکثر تا پایان تیرماه به پایان خواهد رسید و سایر استانهای میزبان جشنواره نیز رسما معرفی خواهند شد.

 

گودرزی با تاکید بر پوشش گسترده جشنواره در سطح کشور افزود: سال گذشته ده استان میزبان فیلمهای جشنواره بودند که در 556 سانس در 56 شهر برنامه نمایش فیلم برگزار شد و بیش از 250 هزار کودک و نوجوان با برنامه های جشنواره همراه شدند. ضمن این که در مناطق مرزی نیز کاروانهای فرهنگی جشنواره بیش از 200 سانس نمایش فیلم برگزار کردند که با استقبال بسیاری روبرو شد. جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان با توجه به پوشش گسترده در سطح تمام نقاط کشور و با توجه به میزان فعالیتهایی که انجام می شود، مهم ترین و بزرگ ترین رویداد فرهنگی کشور محسوب می شود.

 

بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان پانزدهم تا نوزدهم مهرماه با حضور میهمانان داخلی و خارجی در بخشهای مختلف برگزار خواهد شد.

 

بیست‌ و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری «سیداحمد میرعلایی» در بخش‌های مسابقه سینمای بین‌الملل، مسابقه سینمای ایران و مسابقه فیلمنامه‌نویسی از 15 تا 19 مهر ماه با حضور گسترده هنرمندان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.