شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶

خداحافظی کارگردان با بازیگر محبوبش پس از 14 سال

پیتر جکسون

سینما پرس- گروه سینما/ همزمان با پایان فیلمبرداری آخرین صحنه از حضور یان مک‌کلن در سه گانه «هابیت» همکاری پیتر جکسون و این بازیگر انگلیسی پس از 14 سال به پایان رسید.

به گزارش سینما پرس، پیتر جکسون؛ کارگردان سه گانه «هابیت» (The Hobbit) با انتشار آخرین عکس خود به همراه یان مک‌کلن اظهار کرد که آخرین صحنه از حضور این بازیگر پیش کسوت انگلیسی در این مجموعه فیلم‌های اکشن فانتزی فیلمبرداری شد.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، یان مک‌کلن که در سه گانه «هابیت» و «ارباب حلقه‌ها» (The Lord of the Rings) در نقش جادوگری به نام «گاندالف» بازی کرده است، از سال 1999 میلادی با ایفای نقش در فیلم سینمایی «ارباب حلقه‌ها؛ یاران حلقه» (The Lord of the Rings: Fellowship of the Ring) همکاری خود را با پیتر جکسون آغاز کرده بود.

 

پیتر جکسون درباره پایان همکاری‌اش با مک‌کلن گفت: دقایقی پیش آخرین صحنه از حضور گاندالف نیز فیلمبرداری شد و ماجرای باورنکردنی که از سال 1999 میلادی آغاز شده بود به پایان رسید. اکنون خیلی ناراحت هستم. مک‌کلن که اکنون 74 سال دارد، زمانی که نخستین بار در فیلم سینمایی «دوستی حلقه» حضور داشت 59 ساله بود.

 

دومین قسمت از سه گانه «هابیت» در تاریخ 13 دسامبر (22 آذر) پاییز سال جاری با عنوان «هابیت؛ نابودی اسماگ» (The Hobbit: The Desolation of Smaug) روی پرده سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان می‌رود.

 

علاوه بر مک‌کلن، بازیگران دیگری مانند مارتین فریمن، ریچارد آرمیتیج، ، لو اوانس، کیت بلانشت، هیوگو ویوینگ، الیجا وود و کریستوفر لی از جمله هنرمندانی هستند که در  سه گانه «هابیت» ایفای نقش می‌کنند. در قسمت دوم نیز «دورف»ها به همراه بیبلو بگینز و گاندالف برای پس گرفتن طلاهایشان از «اسماگ» که اژدها است، سفر خود را ادامه می‌دهند.

 

آخرین قسمت از سه گانه «هابیت» نیز در تاریخ 17 دسامبر 2014 میلادی (پاییز سال 1393) با عنوان «هابیت؛ آنجا و بازگشت دوباره» (There and Back Again) اکران می‌شود.

 

نخستین قسمت از مجموعه آثار اکشن فانتزی «هابیت» نیز با اکران در پاییز سال گذشته توانست فروشی برابر با یک میلیارد و 17 میلیون دلار را در سراسر جهان به خود رقم بزند.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.