چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵

جکی چان: می‌خواهم رابرت دنیرو آسیا شوم

جکی چان*

سینما پرس- گروه سینما/ جکی چان؛ بازیگر محبوب و معروف فیلم‌های اکشن در جشنواره فیلم چینی که در دهلی نو برگزار شده است درباره بازی‌های خود در فیلم‌های سینمایی صحبت کرد.

به گزارش سینما پرس، جکی چان؛ بازیگر معروف و محبوب فیلم سینمایی «ساعت شلوغی (Rush Hour) در نشست مطبوعاتی جشنواره فیلم چینی که در دهلی نو برگزار شده است گفت: درگذشته از بازی‌ در فیلم‌های اکشن لذت می‌بردم، اما اکنون از بازی در آثاری که اکشن نیستند لذت می‌برم.

 

بنابر گزارش سینما پرس، این بازیگر 59 ساله در ادامه صحبت‌هایش گفت: بازیگر فیلم‌های کشن یک عمر مفید دارد. بازیگران فیلم‌های اکشن تا 70 یا 80 سالگی می‌توانند کار کنند. من می‌خواهم مردم بگویند که جکی بازیگر خوبی است که می‌تواند در فیلم‌های غیر اکشن نیز بازی کند. من می‌خواهم رابرت دنیرو آسیا شوم.

 

این بازیگر هنگ کنگی درباره حضورش در چند فیلم‌ بالیوودی نیز گفت: کارگردانان هندی نقش‌های خوبی به من می‌دهند و از من نمی‌خواهند که در فیلم‌هایم بجنگم. من نه فقط یک جنگجو، بلکه یک بازیگر خوب هم هستم.

 

چان حتی در ادامه صحبت‌های خود خطاب به خبرنگاران هندی با خنده گفت: همچنین من می‌توانم بخوانم و برقصم. این موضوع را به تهیه‌کنندگانتان بگویید.

 

جکی چان درباره همکاری سینمای چین و هند نیز گفت: ما برای همکاری اینجا هستیم، اما موضوع و مفهوم همکاری مهم است. ما به نویسندگان خوب هندی نیاز داریم تا درباره چین بنویسند و به نویسندگان خوب چینی نیاز داریم تا درباره هند بنویسند. ما به تهیه‌کنندگان خوب نیز نیاز داریم تا فیلم خوب هندو-چینی بسازند. اگر هردو کشور بتوانند بر روی یک پروژه عظیم کار کنند ما می‌توانیم یک نسخه از آن را برای هند و نسخه دیگر را برای سایر کشورهای جهان بسازیم.

 

چان درباره نمایش جدیدش نیز گفت: این نمایش موزیکال است و هیچ دیالوگی ندارد. بنابراین جهانی است. ما حتما آن را در هند نیز بر روی صحنه می‌بریم.

 

چان چندی پیش در نشست مطبوعاتی اقتصادی هنگ کنگ در نیویورک اعلام کرده بود که در حال نوشتن یک نمایش‌نامه موزیکال براساس پرفروش‌ترین کتاب خاطراتش به نام «من جکی چان هستم» (I am Cakie Chan) است.

 

چان در واکنش به تنش‌های سیاسی به وجود آمده میان مرزهای هند و چین نیز گفت: هند و چین برای هزاران سال همسایه یکدیگر هستند، بنابراین چرا نباید دوست باشند؟ در حقیقت، ما باید همدیگر را دوست داشته باشیم، چرا باید از هم متنفر باشیم؟ ما نیاز داریم تا از طریق فیلم‌ها صلح را افزایش دهیم.

 

این بازیگر 60 ساله برای آخرین بار در سال 2012 میلادی و با ایفای نقش در فیلم سینمایی «Chinese Zodiac» روی پرده سینماهای سراسر جهان رفته است.

 

انتهای پیام/ م/ن.ف

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.