سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶

نلسون ماندلا دردسرساز شد

ماندلا

سینما پرس- گروه سینما/ مسئولان سازنده فیلم سینمایی «ماندلا؛ راه طولانی تا آزادی» نخستین پوستر این پروژه را منتشر کردند.

به گزارش سینما پرس، مسئولان کمپانی «وین اشتاین» که تولید و اکران فیلم زندگی‌نامه نلسون ماندلا را برعهده دارند، روز گذشته از نخستین پوستر تبلیغاتی این پروژه رونمایی کردند.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، این فیلم سینمایی با عنوان «ماندلا؛ راه طولانی تا پیروزی» (Mandela: Long Walk to Freedom) روی پرده سینماها می‌رود و ادریس البا نیز در این پروژه در نقش نلسون ماندلا؛ نخستین رییس جمهوری آفریقای جنوبی بازی کرده است.

 

جاستین چادویک کارگردان «ماندلا؛ راه طولانی تا پیروزی» است و این فیلم سینمایی که براساس رمانی نوشته ماندلا ساخته می‌شود، داستان زندگی او از دوران کودکی تا رییس جمهوری شدن در کشور آفریقای جنوبی را به تصویر می‌کشد.

 

فیلم سینمایی «ماندلا؛ راه طولانی تا پیروزی» در تاریخ 29 نوامبر (8 آذر) پاییز سال جاری به صورت محدود در آمریکا به اکران در می‌آید تا بتواند در مراسم اهدای جوایز اسکار به رقابت با سایر آثار بپردازد.

 

فیلمبرداری این فیلم سینمایی از ماه مه سال 2012 میلادی در آفریقای جنوبی آغاز شد و طی 16 هفته در شهرهای کیپ تاون، جانزبورگ و دهکده‌ای که ماندلا در آن به دنیا آمده است، ادامه یافت.

 

 

ماندلا

نائومی هریس نیز در این فیلم سینمایی در نقش همسر نلسون ماندلا بازی می‌کند و تونی جورج، ریاد موسی، زولانی امکیوا، جمی بارلت، لیندیو ماتشیکیزا، دئون لاتز و تری فتو نیز از جمله بازیگران آفریقایی «ماندلا؛ راه طولانی تا پیروزی» هستند.

 

نلسون رولیهلاهلا ماندلا نخستین رئیس جمهوری آفریقای جنوبی است که در انتخابات دموکراتیک عمومی برگزیده شد. وی پیش از ریاست جمهوری از فعالان برجسته مخالف آپارتاید در آفریقای جنوبی و رهبر کنگره ملی آفریقا بود. او به دلیل دخالت در فعالیت‌های مقاومت مسلحانه مخفی محاکمه و زندانی شد. مبارزه مسلحانه، برای ماندلا، آخرین راه چاره بود؛ او همواره پایبند به عدم توسل به خشونت بو.  ماندلا در طول 27 سال زندان، که بیشتر آن را در یک سلول در جزیره روبن سپری کرد، مشهورترین چهره مبارزه علیه آپارتاید در آفریقای جنوبی شد. گرچه رژیم آپارتاید و ملت‌های طرفدار آن وی و کنگره ملی آفریقا را کمونیست و تروریست می‌دانستند، مبارزه مسلحانه بخشی جدایی‌ناپذیر از مبارزه علیه آپارتاید بود. ماندلا پس از آزادی از زندان در سال 1990، سیاست صلح‌طلبی را در پیش گرفت، و این امر منجر به تسهیل انتقال آفریقای جنوبی به سمت دموکراسی‌ای شد که نماینده تمامی اقشار مردم باشد.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.