دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰

بامداد افشار:

«راهزنان» شیلر را با فضای موسیقی ایرانی به آلمان می‌بریم

بامداد افشار

سینما پرس- گروه هفت هنر/ بامداد افشار از اجرای نمایش «راهزنان» د رجشنواره شیلر آلمان خبر داد و گفت: در این اجراها بار موسیقایی کار بیشتر می شود.

بامداد افشار آهنگساز و نوازنده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: سوم تیرماه کار علیرضا کوشک جلالی با نام «راهزنان» را به آلمان می بریم و در جشنواره شیلر به مدت سه شب اجرا خواهیم کرد.

 

وی افزود: «راهزنان» نوشته فریدریش شیلر با یک گروه 26 نفره با طراحی صحنه سیامک احصایی و کارگردانی علیرضا کوشک جلالی و بیش از 20 بازیگر با اندکی تغییرات در شهر مانهاین آلمان با سه اجرا به روی صحنه می رود، من هم به عنوان نوازنده و آهنگساز با این گروه همکاری دارم.

 

این آهنگسار تصریح کرد: به دلیل اینکه در این کار دست تنها خواهم بود بخشی از موسیقی کار زنده و بخشی به صورت ضبط شده اجرا می شود. موزیک حالت اعتراض و فضای راک دارد. تفاوتی که این اجرا با اجراهایی که در ایران داشتیم دارد این است که فضاهای ملودی ایرانی را به کار اضافه می کنیم.

 

نمایش راهزنان

 

 

وی ادامه داد: چون قرار است اجرا در کشور دیگری باشد و می خواستیم معرف موسیقی ایرانی نیز باشیم از دستگاه های ایرانی استفاده کرده ام و سازهایی چون ساز سه تار را به سازبندی کار اضافه کردیم، موسیقی محلی تاجیکی نیز به کار اضافه شد. تفاوت دیگری که ایجاد شده است؛ اینکه موزیک کار بیشتر شده است در تئاتر شهر دیالوگ ها بر موسیقی ارجحیت داشت ولی در این جشنواره چون دیالوگ ها برای مخاطبان چندان قابل درک نیست فضای موسیقی کار را بیشتر کرده ایم و از موزیک های بیشتری استفاده می شود. در کل در این اجرا بار موسیقایی کار بیشتر شده است و دیالوگ ها را موزیک القا می کند و فضای اعتراض و عاشقانه ای که وجود دارد با موسیقی بیان می شود.

 

افشار در پایان خاطر نشان کرد: «راهزنان» از سوم تا نهم تیرماه در سه سالن مختلف در جشنواره شیلر آلمان به صحنه می رود.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.