دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵

سید ضیاء هاشمی در مراسم امضای قرارداد با بیمه ایران:

خبرنگاران سینمایی همراه سینماگران بیمه می شوند

سید ضیاء هاشمی ریئس  جامعه صنفی تهیه کنندگان در نشست با بیمه ایران

سینماپرس-گروه سینما/ رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان در مراسم امضای قرارداد با بیمه ایران از بیمه خبرنگاران سینمایی همراه با سینماگران به صورت رایگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، جامعه صنفی تهیه کنندگان و بیمه ایران برای تحت پوشش بیمه قرار دادن هنرمندان قرارداد امضا کردند. در مراسم امضای این قرارداد که در ساختمان جدید جامعه صنفی برگزار شد جواد سهامیان؛ مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بیمه ایران، سیاوش سعیدیان؛ معاون فنی بیمه ایران، احمدرضا صفری؛ رئیس مجتمع آزادی بیمه ایران و مجری قرارداد بیمه طلایی، مرتضی شایسته؛ تهیه کننده و عضو جامعه صنفی تهیه کنندگان و سید ضیاء هاشمی، رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان به همراه جمعی از خبرنگاران حضور داشتند.

 

در ابتدای این مراسم سید ضیاء هاشمی با اشاره به این که هر ساله جمعیتی حدودا 5 هزار نفری تحت پوشش بیمه قرار می گرفتند، گفت: امسال برای اولین سال موفق شدیم این تعداد را به ده هزار نفر برسانیم البته قرار بود بیمه بیکاری را هم برای سینماگران داشته باشیم اما هنوز میسر نشده است و امیدواریم با تعاملات بیشتر به نتیجه برسیم.

 

وی ادامه داد: از بزرگواری مدیرعامل بیمه ایران بود که توانستیم با عددی کم کار بزرگ بیمه طلایی را انجام دهیم. در باور بسیاری از هنرمندان نمی گنجید که چنین اقدامی عملی شود چرا که سال ها بود که برای بیمه کردن هنرمندان تلاش می شد به همین دلیل هم بیمه ای با عنوان خدمات تکمیلی انجام شد و آقایان شجاعی و نورایی مسوول بیمه آن بخش بودند.

 

هاشمی با ابراز امیدواری از این که بتوان مبالغ پرداخت شده جهت بیمه تکمیلی را بازگرداند، اظهار کرد: امیدوارم که این دوستان مبلغ پرداخت شده را برگردانند. اگر همکاری لازم در این زمینه صورت نگرفت از امکانات آقای سهامیان استفاده می کنیم تا بتوانیم مبالغ پرداخت شده را برگردانیم.

 

وی درباره خدماتی که انتظار می رود با کمک بیمه ایران به هنرمندان ارائه شود، گفت: بیمه درجا یکی از این خدمات است که با پذیرش آن از سوی بیمه می توان تدابیری را برای معاینه سینماگران در این محل انجام داد. تخفیف و تقسیط بیمه شخص ثالث و در نظر گرفتن حداکثر تخفیف برای بیمه بدنه و ایجاد بیمه مسوولیت بدنی از نیازهای سینماگران است. از هفته گذشته در هیات مدیره مصوب شده است که همه سینماگران پیش از دریافت پروانه ساخت برای دریافت بیمه اقدام کنند.

      

 

امضاء قرارداد میان جامعه صنفی تهیه کنندگان و بیمه ایران

هاشمی همچنین از بیمه شدن خبرنگاران سینمایی به صورت رایگان خبر داد و ضمن تشکر از بیمه ایران گفت: امیدوارم این چتر حمایتی از سینمای ایران برداشته نشود و بتوانیم در آینده قدم هایی در جهت بیمه بیکاری برداریم.

 

در ادامه این مراسم جواد سهامیان؛ مدیرعامل بیمه ایران اظهار کرد: اگر صاحبان قلم در مورد نقش هنر می گفتند امروز نیاز نبود این وظیفه راکه باید سال های دور اتفاق می افتاد تجلی یابد. در هر زبان و واژگانی برخی واژه ها معنای ژرفی دارند هنر هم یکی از این واژگان است و احساسات معنوی و درونی انسان ها را نشان می دهد. هنر و زیبایی دو بال زندگی ما هستند و از هر دو آرامش می گیریم اما چقدر به اهمیت هنر در جامعه پرداخته ایم؟

 

وی افزود: هنر جلوه انسانیت انسان است و وجود انسان در هنر تجلی می یابد.  یک انسان می تواند آثار مثبت ضمیر خود را در قالب هنر به تصویر بکشد. تجسم تلاش های سید ضیاء هاشمی برای ایجاد بیمه هنر است چرا که قصد دارد دغدغه جمعیت کثیری را برطرف کند.

 

سهامیان با انتقاد از وضعیت برخی سینماگران به لحاظ بیمه ای خاطرنشان کرد: جامعه هنر نباید به گونه ای باشد که بهترین هنرپیشه های تئاتر و سینمای آن همچون فتحی که نقش هایی ماندگار را برای ایرانیان خلق کردند به دلیل گرفتاری ها و مسائل درمانی دچار سختی شوند. این وظیفه ما است که با اقدامات خود مانع از نگرانی هنرمندان برای تامین هزینه های زندگی شان شویم تا آن ها بدون دغدغه های فکری به خلق آثار ماندگار بپردازند.

 

وی با اشاره به نقاط مشترک هنر و بیمه توضیح داد: همان طور که هنر آرامش بخش است بیمه هم همین معنا را دارد و هر دو از یک جنس هستند با حوزه های متفاوت. با تلاش های آقای هاشمی قراردادی را منعقد کردیم البته در ابتدا قرار بود زمانی که هنرمندان درآمدی ندارند از طریق بیمه ایران حقوقی برای آن ها مشخص شود تا معیشت آن ها دچار زحمت نشود. به امید خدا به دنبال این قرارداد پوشش بیمه بیکاری را هم پیش از فرارسیدن انتخابات داشته باشیم اما در نظرسنجی های انجام شده دغدغه اول سینماگران هزینه های معالجه است که از توان بسیاری خارج است.

 

سهامیان مدیر عامل بیمه ایران در نشست خبری بیمه ایران و جامعه صنفی تهیه کنندگان

مدیرعامل بیمه ایران ادامه داد: بنا بر همین نظرسنجی پوشش کامل اهالی سینما و تئاتر تقدیم شد که منحصر به سینماگران نیست و شامل خانواده آن ها هم می شود. 15 هزار نفر از این پوشش برخوردار هستند و در این قرارداد پیش بینی شده است اگر هنرمندی و یا خانواده اش نیازمند بیمارستان و درمان بود مبلغ این معالجه هر میزان که باشد از سوی شرکت بیمه ایران پرداخت شود. همچنین در شاخه های دیگر همچون دندانپزشکی پوشش های خاص درنظر گرفته شده است به عنوان مثال مبلغ اختصاص شده برای معالجه دندان برای هر خانواده تا 5 میلیون ریال است.

 

وی افزود: پوشش عمر و حادثه یکی دیگر از مزایای این نوع بیمه است که اگر فردی به هر علت فوت شود 50 میلیون ریال و اما اگر بر اثر حادثه جان خود را از دست دهد 100 میلیون ریال به خانواده وی پرداخت می شود. بیمه های شخص ثالث و بدنه، آتش سوزی منازل و مسئولیتی به  امید خدا در تفاهم نامه دیگری در آینده نزدیک به امضا خواهند رسید.

 

سهامیان در پایان تاکید کرد: پرداخت حق بیمه هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری در جهت مردم است. مرتضی شایسته هم در این نشست با تشکر از بیمه ایران خطاب به سهامیان گفت: آنقدر از بیمه طلایی تعریف کردید که افراد ترغیب می شوند مریض شوند.

 

در ادامه سید ضیاء هاشمی با اشاره به تلاش های دولت گفت: این دولت بود که بودجه برای بیمه هنرمندان اختصاص داد. ضمن این که امیدوارم هر چه سریع تر بیمه بیکاری هنرمندان هم به نتیجه برسد چرا که 70 درصد اهالی سینما بیکار هستند و شرایط اقتصادی به سینماگران صدمه زده است.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.