دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲

مستندی درباره نفوذ اندیشه های سعدی در انقلاب کبیر فرانسه

فرشاد اکتسابی

سینماپرس-گروه سینما/ فرشاد اکتسابی، مستند ساز در مورد مستند «سعدی کارنو» توضیح داد: این مستند که درباره فردی به نام سعدی کارنو است را به سشبکه مستند تحویل دادیم.

فرشاد اکتسابی؛ کارگردان مستند در گفت و گو با سینماپرس در مورد جدیدترین ساخته اش توضیح داد: کار «سعدی کارنو» را برای سبکه مستند ساخته ایم که مونتاژ آن تقریبا 3 هفته است تمام شده و تحویل شبکه مستند شده است. عبدالحمید ارجمند تهیه کنندگی، نویسندگی و پروهش این کار را بر عهده داشت و من علاوه بر کارگردانی تدوین و تصویربرداری کار را انجام دادم.

 

کارگردان مستند «سعدی کارنو» درباره موضوع این مستند اظهار داشت:  فردی به نام سعدی کارنو که در زمان ناصرالیدن شاه رییس جمهور فرانسه بوده موضوع اصلی مستند ماست. این فرد پدربزرگی داشته به نام لازار کارنو که جزو رهبران انقلاب کبیر فرانسه بوده و بیشتر تزهای انقلابی اش را با رویکرد آموزه های گلستان و بوستان سعدی صادر کرده است.

 

وی ادامه داد: لازار کانو وصیت می کند نوادگانش هر اسمی که خواهند داشت در میان یا پسوند نامشان «سعدی» هم بیاید. سعدی کارنو از نوادگان وی هم که در سفر پاریس ناصر الدین شاه با او ملاقات می کند سیاست های مملکت داری خود را تحت تاثیر بوستان و گلستان تنظیم می نموده است.

 

اکتسابی در مورد لوکیشن های این مستند بیان داشت: 90% پروژه در فرانسه در شهرهای پاریس و شهری در 400 کیلومتری آن به نام آراس فیلمبرداری شده و بخش هایی هم در شیراز ضبط شده است.

 

وی در پایان درباره کارهای بعدی اش گفت: تعدادی کار هستند که قرار است یکی از آن ها را کار کنیم اما هنوز در مرحله انتخاب قرار داریم.

 

گفتنی ست، عوامل دیگر این مستند به شرح زیر است: مدیر تولید: علیرضا علی مردانی، آهنگساز: امید فتح الهی، مترجم: مولود شاه کرمی، دستیار کارگردان: کریستین گیوم

 

فرشاد اکتسابی در جشنواره فجر سال گذشته با مستند «سووز» حضور داشت.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.