چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰

گزارش سینماپرس از توقع سینماگران از مدیریت جدید سیما فیلم ـ قسمت دوم

مدیر جدید سیما فیلم یک ویرانه تحویل گرفته است

داوود توحید پرست

سینماپرس: گروه تلویزیون/ داود توحیدپرست کارگردان سریال های «ماه محبوب» و «بوی گندم» در خصوص تغییر مدیریت در سیما فیلم عنوان کرد :« در دوره جدید مدیریت این مرکز هیچ خواسته ایی جز اجرای عدالت ندارم »

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، اردیبهشت ماه سال 1392 مدیریت سیما فیلم پس از گذشت هشت سال سرانجام تغییر کرد و «محمد معصوم زادگان» جای «حسن اسلامی مهر» را در این مرکز گرفت.

دوره مدیریت هشت ساله اسلامی مهر در مرکز سیما فیلم، از نظر زمانی یکی از طولانی ترین دوران مدیریتی یک مدیر تلویزیونی در یک بخش محسوب می شود اما این دوران طولانی مدیریتی به تولید آثار شاخص و با کیفیت چندانی منجر نشد و تقریبا تمامی سریال هایی که این مرکز از آن به عنوان افتخارات خود نام می برد، میراث مدیران قبلی این مرکز بوده است. کارآگاه علوی، نردبامی بر آسمان، يوسف پيامبر، شيخ بهايی، شهريار، مختارنامه، روزگار قريب و... برخی از تولیدات این مرکز در سال های اخیر است که پخش آن با استقبال فراوانی مواجه شده است. خبرنگار سینماپرس در گفت و گو با دست اندرکاران تلویزیون، نظر آنها را درباره این تغییر مدیریت جویا شد و دیدگاه آنها درخصوص ادامه فعالیت های این مرکز مورد پرسش قرار داد.

«داود توحید پرست» در گفت و گو با سینماپرس، سیما فیلم را به روابط و باند بازی مهتهم کرد و گفت: « روابط حاکم در این مرکز در سال های اخیر ترویج دهنده فرهنگ تزویر و ریا بوده و من در دوره جدید هیچ خواسته ای جز اجرای عدالت از مدیریت جدید ندارم. سیما فیلم تبدیل به پایگاه مروج تبعیض شده حال آنکه این مرکز باید برای فیلم سازان مرکزی امیدآفرین باشد زیرا همه هنرمندان این سرزمین حق کار کردن دارند ».

این کارگردان سینما وتلویزیون در پاسخ به این سوال که « خواسته شما از مدیریت جدید سیما فیلم چیست»؟ گفت: « کار این مرکز و همه کسانی که برای فرهنگ فعالیت می کنند باید منطبق با مسائل و مشکلات مردم کاری انتقادی اصلاحی باشد. از تعداد زیاد تله فیلم های تولید شده در سال های اخیر تعداد کمی از آنها از کیفیت قابل قبول یک اثر هنری برخوردار هستند. به عنوان مثال از بیست تله فیلم تولید شده در سال شاید دوتای آن قابل اعتنا باشد ».

توحید پرست که خود را فرزند انقلاب می داند ضمن اظهار ناامیدی از فعالیت در تلویزیون گفت:« تا می خواهم کاری کنم می گویند سیاه نمایی کرده ای و اجازه تولید نمی دهند ».

وی در پاسخ به این سوال که « اگر شرایط  کار در سیما فیلم برایتان مهیا باشد ترجیح می دهید تله فیلم بسازید یا سریال»؟ گفت: « من اگر کار نکنم رنج می برم. سریال یا تله فیلم فرقی نمی کند ».

داود توحید پرست در پایان بیان کرد: « مدیر جدید سیما فیلم یک ویرانه را تحویل گرفته است. امیدوارم بخواهد و بتواند این ویرانه فرهنگی را تبدیل به یک پایگاه انتقادی اصلاحی کند ».

انتهای پیام/ ع. ن ـ ب.ب

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.