جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵

جشنواره شانگهای از الیور استون قدردانی می‌کنند

"الیور استون

سینما پرس- گروه سینما/ مسئولان جشنواره فیلم شانگهای علاوه بر قدردانی از الیور استون، هفت فیلم برجسته این کارگردان مطرح هالیوودی را نیز در جریان این جشنواره آسیایی اکران می‌کنند.

به گزارش سینما پرس، الیور استون؛ کارگردان فیلم‌های سینمایی «جوخه» (Platoon)، «جی اف کی» (JFK) و «قاتلان بالافطره» (Natural Born Killers) با دریافت جایزه ممتاز دستاورد هنری این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهایی مورد قدردانی مسئولان برگزارکننده این جشنواره چینی قرار می‌گیرد.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، مسئولان برگزارکننده جشنواره فیلم شانگهایی اعلام کرده‌اند که علاوه بر اهدای جایزه به الیور استون 7 فیلم برجسته او مانند «جی اف کی»، «وال استریت» (Wall Street)، «متولد چهارم جولای» (Born of the Fourth of July) و «وحشی» (Savages) را نیز در جریان این جشنواره بین‌المللی نمایش می‌دهند. همچنین استون پس از نمایش آثارش در نشست مطبوعاتی پرسش و پاسخ نیز شرکت خواهد کرد.

 

استون 66 ساله که پیش از این در سال 1993 میلادی یکی از اعضای هیات داوران جشنواره فیلم شانگهای بوده است، در مجموعه کلاس‌های «مسترکلاس» فیلمسازی که در این دوره از این جشنواره چینی برگزار می‌شود نیز شرکت می‌کند.

 

جایزه ممتاز دستاورد جشنواره فیلم شانگهای در سال گذشته به مایک مداووی؛ تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «قوی سیاه» (Black Swan)، «جزیره شاتر» (Shutter Island) و «زودیاک» (Zodiac) اهدا شد.

 

این دوره از جشنواره فیلم شانگهایی بین روزهای 15 تا 23 ژوئن (25 خرداد تا 2 تیر) سال جاری برگزار می‌شود.

 

الیور استون پیش از این در سال‌های 1987 و 1990 میلادی برای ساخت فیلم‌های سینمایی «جوخه» و «متول چهارم جولای» موفق به دریافت 2 جایزه اسکار بهترین کارگردان شده است. همچنین او در سال 1979 میلادی نیز برای نگارش فیلمنامه «قطار نیمه شب» (Midnight Express) جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.