جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳

گزارشی از تمرینات نمایش «شام با دوستان»+ عکس/

نیکی کریمی: خوشحالم که «شام با دوستان» اولین تجربه تئاتری من محسوب می‌شود

نیکی کریمی در تمرین نمایش «شام با دوستان» به کارگردانی آیدا کیخایی

سینما پرس ـ گروه هفت هنر / نمایش شام با دوستان از پنجم خرداد ماه به کارگردانی آیدا کیخایی، در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود، آنچه می خوانید گزارشی از روند تمرینات این نمایش است.

به گزارش خبرنگار تئاتر سینما پرس، پس از چند بار تماس و گفت و گو با عوامل نمایش «شام با دوستان» توانستم در عصر یکی از روزهای بارانی فروردین ماه برای تهیه گزارشی از روند تمرینات نمایش، به سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر بروم.در بدو ورود به سالن «محمد قدس» دستیار کارگردان نمایش، با رویی گشاده مرا به نشستن دعوت کرد، من نیز آرام و به طوری که مزاحم تمرینات گروه نشوم در گوشه ای از سالن نشسته و نظاره گر اتفاقاتی که در روی صحنه رخ می داد  شدم.

 

بهناز جعفری و نیکی کریمی دو بازیگری بودند که در آن لحظه مشغول تمرین صحنه ای از نمایش بودند، دو صندلی و یک میز بر روی صحنه قرار داشت و دو بازیگر با تمرکز به ایفای نقش می پرداختند، سایر عوامل نیز هر کدام در جایی نشسته و به بازی آنها چشم دوخته بودند، پس از مدتی این بخش از تمرینات تمام شده و من با شوخی و خنده های بازیگران با یکدیگر مواجه می شوم، روحیه شاد و صمیمی  گروه از نکاتی بود که در تمامی لحظات حضورم در آنجا توجه مرا به خود جلب کرده بود.

 

پس از مدتی کوتاه امیر رضا دلاوری و احمد ساعتچیان به روی صحنه رفته و مشغول تمرینات مربوط به نقش خود شدند، من نیز از این فرصت استفاده کرده و به سوی نیکی کریمی رفتم و گفت و گوی کوتاهی را با وی انجام دادم.

 

امیر رضا دلاوری وبهناز جعفری ونیکی کریمی در تمرین نمایش «شام با دوستان» به کارگردانی آیدا کیخایی

 

کریمی در رابطه با حضور خود در این نمایش بیان کرد: من فکر می کنم که تئاتر و سینما به هم مربوط است و جدا از یکدیگر نیستند و من خوشحالم که نمایش «شام با دوستان» اولین تجربه تئاتری من محسوب می شود.

 

وی ادامه داد: من خیلی وقت است که به فکر حضور در صحنه تئاتر بودم، پیشنهاداتی هم در این زمینه داشتم که همه آنها را رد کردم. به هر حال «شام با دوستان» برای من جذابیت های کافی را داشت، جذابیت هایی که موجب پذیرفتن حضورم در آن شد.

 

پس از گفت و گو با کریمی بار دیگر بر جای خود نشسته و به بازی احمد ساعتچیان و امیر رضا دلاوری خیره شدم. این دو بازیگر نیز همانند دو بازیگر قبلی به شدت به کار خود تمرکز کرده و در نقش خود فرو رفته بودند. پس از پایان این بخش از تمرینات «کیخایی» کارگردان این نمایش، «مصطفی قاهری» را به عنوان عکاس به سایر اعضای گروه معرفی کرد، آنها نیز پس از خوشامد گویی به وی آماده مرحله بعدی تمرینات شدند، صحنه ای که امیر رضا دلاوری و نیکی کریمی بازیگران آن را تشکیل می دادند.

 

 تمرین نمایش «شام با دوستان» به کارگردانی آیدا کیخایی

 

آیدا کیخایی در تمام مدتی که بازیگران مشغول تمرین بودند نظاره گر تمرینات آنها بوده و در مواقع ضروری مورادی را به بازیگران تذکر می داد، کیخایی کارگردان جوان و خوش ذوقی است که پیش از این نمایش های «یک دقیقه سکوت» و «خداحافظ» را به روی صحنه برده است.وی در رابطه با انتخاب نمایش «شام با دوستان» برای اجرا اظهار داشت: متن این نمایش برنده چندین جایزه از جمله جایزه «پولیتزر» و انجمن منتقدان امریکا شده است. داستان نمایش نیز در رابطه با روابط انسانها و زوج های جوان است و از آنجا که این متن برای من خیلی جذاب بود تصمیم گرفتم که آن را به روی صحنه ببرم.

 

این کارگردان در رابطه با انتخاب بازیگران نمایش «شام با دوستان» گفت: من همیشه بازی امیر رضا دلاوری، بهناز جعفری و احمد ساعتچیان را در حوزه تئاتر دوست داشتم، این سه نفر بازیگرانی هستند که از تئاتر کار خود را شروع کرده و بعد به سایر حوزه ها وارد شدند من علاقمند بودم که با آنها کاری مشترک داشته باشم.

 

وی افزود: در مورد نیکی کریمی هم باید بگویم که من همیشه از طرفداران او در سینما هستم، با خواندن متن «شام با دوستان» احساس کردم که این نقش به خانم کریمی خیلی می خورد، پس از آنکه به خانم کریمی پیشنهاد حضور در این نمایش را دادم او نیز پذیرفت، و به نظرم که خیلی خوب از عهده نقش برآمده و از اینکه با وی همکاری می کنم بسیار خوشحالم.

 

بهناز جعفری در تمرین نمایش «شام با دوستان» به کارگردانی آیدا کیخایی

 

پس از پایان تمرینات  تعدادی از بازیگران آماده رفتن می شدند. من نیز با خداحافظی ازکارگردان و سایر عوامل نمایش از تماشاخانه ایرانشهر خارج شدم.

 

گفتنی است که نمایش «شام با دوستان» از پنجم خرداد ماه هر شب ساعت 18:30 در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.