سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶

جهان اسلام در جشنواره فيلم كوتاه تهران جایزه می‌گیرد

آرم جشنواره فیلم کوتاه تهران*

سینماپرس-گروه سینما/ در سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران بهترين فيلم از ميان فيلم هاي كشورهاي مسلمان تنديس و جايزه نقدي دريافت مي كند.

به گزارش سینماپرس، در بخش مسابقه بين الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران، بخش «جهان اسلام» كه به فيلم هايي  كه با رويكرد هنري نسبت به اصول راستين اسلام و براساس مفاهيم همانند عدالت، راستي و كمال، نقش آيين ها در زندگي امروزي و اعتقادات معنوي در ايجاد ارتباطات انساني و همچنين با آرزوی ساختن جهاني بهتر اختصاص دارد مي پردازد، در نظر گرقته شده است.

 

لازم به ذکر است، بهترين فيلم در اين بخش علاوه بر تنديس جشنواره جايزه نقدي دريافت مي كند.

 

این گزارش می افزاید كشورهاي مالزي، تركيه، افغانستان، بنگلادش، قزاقستان، پاكستان، قرقيزستان، مصر، قطر، امارات متحده عربي، مراكش، ليبي، سوريه، عراق، تونس، فلسطين، بحرين؛ بوسني و هرزگوين، آلباني، لبنان و اردن بيست  و يك كشورمسلمان بودند كه با 146  فيلم، آثارشان را براي شركت در بيست و نهمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران  و اين بخش ارسال نموده بودند كه سال گذشته- سال 1390 -  اين تعداد 112 فيلم بوده  و تركيه همانند سال قبل  با 48 فيلم در صدر جدول بود در حالي كه در سال 90 با 34 فيلم بيشترين اثر را به اين بخش ارسال كرده بود.

 

لوح تقدير بخش مسابقه‌ «جهان اسلام» در سال گذشته اهدا شده به «روزي روزگاري در رفح» ساخته: محسن اردستاني رستمي از كشور ايران و همچنين جايزه بهترين فيلم در بخش مسابقه‌ «جهان اسلام» اهدا شد به فيلم «چمدان» ساخته: دنيس تانويچ از كشور بوسني و هرزگوين.

 

سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران از 22 الي 28 مهر ماه 1392 در تهران توسط انجمن سينماي جوانان ايران و به دبيري هاشم ميرزاخاني برگزار مي شود.

 

علاقه مندان تا 21 خرداد ماه فرصت دارند تا به سایت انجمن سینمای جوانان ایران نسبت به ثبت نام و  ارسال آثارشان اقدام نمايند.

 

 

انتها پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.