سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹

رسول نجفیان «داستان های شاهنامه» را در قالب تئاتر اجرا می کند

رسول نجفیان

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ کارگردان تئاتر بیان کرد: در حال مذاکره با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای به صحنه بردن برخی از داستان های شاهنامه فردوسی هستم.

رسول نجفیان بازیگر و کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس در مورد جدید ترین فعالیت خود در عرصه تئاتر، اظهار داشت: پس از نمایش «شاه عالمتاب، کنیزک بی تاب، سونات مهتاب» که سال گذشته در جشنواره آیینی سنتی به صحنه بردم تصمیم دارم که داستان هایی از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی را در قالب تئاتر اجرا کنم در همین راستا روز شنبه جلسه ای با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دارم که در صورت توافق این نمایش ها به زودی اجرا می شود.

 

وی ادامه داد: برخی از داستان ها در قالب نمایش های میدانی و در محیط های باز و برخی دیگر نیز در قالب اجراهای صحنه ای به روی صحنه می رند، کار بازنویسی این داستان ها را خودم انجام داده ام اما تمام دیالوگ های این نمایش ها آهنگین و از اشعار خود شاهنامه استفاده شده است، این نمایش ها تحت تأثیر نمایش های قهوه خانه ای اجرا خواهند شد.

 

نجفیان تصریح کرد: «رستم و سهراب» قصه اولی که قرار است اجرا شود، در میان داستان هایی که به صحنه می روند، داستان «بیژن و منیژه» تنها داستانی است که از پایانی خوش بهره مند است.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.