سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴

سریال سازی در شبکه نمایش خانگی/3

تهیه کننده «شوخی با ستارگان»: شبکه ویدئویی محلی برای آزمون و خطا شده است

شوخی با ستارگان

سینماپرس-گروه سینما/شبکه ویدئویی کشور تبدیل به محلی برای آزمون و خطاهای مختلف شده است. در جایی که فقدان شبکه های خصوصی و تلویزیون های کابلی به شدت احساس می شود، تنها راه ارتباط برقرار کردن با مخاطب خارج از چارچوب و عرف سازمان صدا و سیما شبکه ویدئویی کشور است. به راستی دلیل این کوچ اجباری برای جذب مخاطب چیست؟

به گزارش خبرنگار سینماپرس پس از آنکه تولید سریال های متنوع در شبکه ویدئویی کشور شروع شد و یکی پس از دیگری با شکست در جذب مخاطب روبرو شد، تهیه کنندگان سینما و تلویزیون به فکر راه های بهتری برای جذب مخاطب افتادند. تقلید از یک برنامه پرمخاطب ماهواره ای با نام «بفرمایید شام ایرانی» که بیژن بیرنگ با حضور تعدادی از بازیگران سینمای ایران ساخت یکی از این آزمون و خطاها بود.

 

برنامه ای که پس از پخش چند قسمت از آن به دلیل مشکلات ممیزی اجازه انتشار پیدا نکرد و همان میزان اندک مخاطب خود را نیز مایوس کرد.

 

ساخت برنامه های ترکیبی طنز ـ سرگرمی که عمده مسئولیت آن سرگرم کردن مخاطبان است یکی از راهکارهای ورود به عرصه شبکه ویدئویی کشور شد.

 

برنامه ای تحت عنوان «شوخی با ستارگان» به کارگردانی محمدرضا قهرایی و تهیه کنندگی جهانگیر کوثری که سری دوم آن وارد بازار شده است از همان دست تلاش هایی است که تجربه های جدید را با چرخش مالی مخاطبین آزمایش کنند. نمونه سوم آن که باید منتظر نتیجه اش نشست هم مجموعه «رالی ایرانی» است. مجموعه ای که با الهام از سری مسابقات اتومبیلرانی در کشورهای دیگر سعی در چینش ستاره های سینما در قاب دوربین را دارد.

 

جهانگیر کوثری درباره رویکرد جدید شبکه ویدئویی کشور برای تولید آثاری از این دست در گفت و گو با سینماپرس گفت: باید بپذیریم که در نحوه ورود به حوزه های سرگرمی هنوز در مرحله آزمون و خطا به سر می بریم. من معتقدم شبکه ویدئویی کشور نیاز دارد که ذائقه مخاطب را در همه ابعاد آن تحت پوشش قرار دهد.

 

شوخی با هنرمندان

وی درباره اینکه چطور شد علاقه به تهیه برنامه «شوخی با هنرمندان» پیدا کرد گفت: اینکه مردم ما دوست دارند بدانند هنرمندان در موقعیت های یکسان از یک اتفاق چه واکنشی نشان می دهند بر اهمیت و جذابیت ساخت چنین برنامه ای اضافه می کند.

 

کوثری نبود شبکه خصوصی در کشور را یکی از آسیب های ورود برنامه سازان به شبکه ویدئویی عنوان کرد و گفت: طبیعتا وقتی شبکه های خصوصی و تلویزیون های کابلی وجود داشته باشد که بشود در آن به دور از قوانین دست و پا بسته و سلیقه ای مدیران صدا و سیما برنامه ساخت؛ جایگاه اصلی این نوع برنامه های ترکیبی در تلویزیون های خصوصی است که می خواهند برای جذب مشتری بیشتر با یکدیگر رقابت کنند.

 

بنا بر این گزارش رشد بی رویه تولید آثار ویدئویی در ابعاد مختلف گاه آنقدر کمیت گرا می شود که کیفیت آثاری این چنین را دچار افت شدید می کند. افتی که با شکست تجاری در عرضه محصولات روبرو شده و منجر به قطع تولید این آثار در نیمه راه می شود. این اتفاق در حالی رخ می دهد که هیچ گونه پاسخگویی از طرف سازندگان و صاحبان این آثار به مخاطبینی که در بین راه دچار سردرگمی می شوند؛ داده نمی شود.

 

به گزارش سینماپرس به نظر می رسد با ورود مجموعه «رالی ایرانی» به شبکه ویدئویی کشور آزمون و خطاها در این زمینه با نمونه های جدیدتری روبرو می شود. نمونه هایی که بعید است با توجه به عدم تناسب در بازار عرضه و تقاضا با اقبال روبرو شود و تنها چیزی که در این میان سوخت می شود سرمایه ای است که از جیب مخاطب خرج می شود و برنامه های بی سر و ته و ابتر تحویل می گیرد.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.