شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰

«رستاخیز» برای دوبله عربی راهی لبنان می شود

نمایی از فیلم سینمایی روز رستاخیز به کارگردانی احمدرضا درویش

سینماپرس- گروه سینما/ فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش به زودی برای دوبله عربی راهی لبنان می شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، احمدرضا درویش یک ماه دیگر برای دوبله این فیلم سینمایی راهی لبنان می شود چرا که قصد دارد علاوه بر ایران آن را در کشورهای دیگر به ویژه کشورهای اسلامی اکران کند. آنونس و تیزر فیلم «رستاخیز» در حال تولید است اما درویش قصد دارد این فیلم را در سال 93 اکران کند.

 

در پروژه «روز رستاخيز» كه فيلمبرداري آن از ۱۶ بهمن‌ماه سال ۸۸ همزمان با اربعين حسيني در شهرستان بم آغاز شد و پس از گذشت بيش از ۲۵۰ جلسه فيلمبرداري در شهرهايي چون شهداد كرمان، اصفهان، شاهرود، رباط كريم، قلعه رود خان و تهران ۱۲ دي‌ماه ۸۹ به پايان رسيد، بازيگراني از كشورهاي سوريه، عراق، لبنان و كويت مانند« جمال سليمان»، « طلحت حمدي»، « رضوان عقيلي»، « فواز سرور» از كشور سوريه، « داوود حسين » از كشور كويت، « يوسف شكرچي » از كشور عراق و « فادي ابراهيم» از كشور لبنان ايفاي نقش مي‌كنند.

 

موضوع فيلم روايت داستاني است كه پس از مرگ معاويه اتفاق مي‌افتد و به اتفاقات عاشورا گره مي‌خورد. ماجراي فيلم درباره فردي به نام « بُكير» فرزند حر بن يزيد رياحي است كه قبل از اينكه حر به كاروان امام حسين(ع) برگردد، تصميمي بزرگ مي‌گيرد.

 

«بُكير» طي يك روايت عاطفي كه برايش اتفاق مي‌افتد، دلمشغولي‌اش را در سپاه امام حسين(ع) مي‌بيند و اين روند باعث مي‌شود به سمت «حسين بن علي(ع)» گرايش پيدا كند و اين روايت شكل مي‌گيرد كه در پس‌زمينه‌ ما با واقعه عاشورا روبه‌رو هستيم.

 

آرش آصفي كه اولين تجربه بازيگري‌اش را پشت سر مي‌گذارد، ايفاگر نقش«بُكير» است و از ديگر بازيگران فيلم مي‌توان پوريا پورسرخ، حسن پورشيرازي، شقايق فراهاني، مهتاب كرامتي، ليلا بلوكات، زهره‌ حميدي، فرهاد قائميان، پرويز پورحسيني، سروش گودرزي، بابك حميديان، انوشيروان ارجمند و انوش معظمي را نام برد.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.