سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷

در نشست رسانه ای انتشارات سوره مهر مطرح شد:

کتابهای الکترونیک «سوره مهر» برای اولین بار در نمایشگاه کتاب عرضه می شود

محمد حمزه زاده

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ نشست رسانه ای انتشارات «سوره مهر» در خصوص فعالیت های این انتشارات در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، امروز در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات سینما پرس، محمد حمزه زاده مدیر انتشارات سوره مهر در نشست رسانه ای این انتشارات گفت: حوزه نشر جمهوری اسلامی ایران قوی تر از آن است که با مسائلی همانند مشکلات کاغذ و یا تحریم ها از میدان به در رود و یا منفعل عمل کند، ناشران کشور ما همه همه محدودیت های خود را تبدیل به امکانات کرده اند.

 

وی ادامه داد: انتشارات سوره مهر نیز در این راستا به قوت همچنان به فعالیت های خود ادامه داده است و یکی از دستاوردهای این انتشارات با وجود همه تحریمات و محرومیت ها سوره مهر الکترونیک است.

 

مدیر انتشارات سوره مهر تصریح کرد: نشر کاغذی و توجه مردم به سوی خواندن کتاب های کاغذی از اهمیت بالایی برخوردار است اما از آنجا که شاید نسل امروز به بخش الکترونیک و استفاده از امکانات دیجیتالی رغبت بیشتری داشته باشند به همین دلیل می توان با استفاده از جذابیت های نشر الکترونیک آنها را به کتاب خواندن و مطالعه تشویق کرد.

 

همچنین حیدر ایمنی، مدیر روابط عمومی انتشارات سوره مهر در این نشست اظهار داشت: انتشارات سوره مهر در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با 600 عنوان کتاب حضور دارد که از این میان 160 عنوان آن چاپ اول است، انتشارات سوره مهر امسال تمرکز ویژه ای بر روی کتاب های الکترونیک و دیجیتال داشته است.

 

وی خاطر نشان کرد: در دوره گذشته نمایشگاه کتاب به ترویج نشر الکترونیک پرداختیم و امسال نیز به عرضه کتاب های الکترونیک و دیجیتال و همچنین کتاب خانه دیجیتال سوره مهر می پردازیم.

 

گفتنی است در این نشست مدیران بخش های مختلف نشر الکترونیک انتشارات سوره مهر به ارائه توضیحاتی در رابطه با این بخش از انتشارات پرداختند که از این میان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ـ نیاز سنجی بازار نشر الکترونیک و راه اندازی این واحد در انتشارات سوره مهر تحت عنوان واحد «سما»

 

ـ ارائه کتاب های الکترونیک انتشارات سوره مهر در google box و در سایت آمازون

 

ـ ایجاد بخشی ویژه عرضه محصولات الکترونیکی در غرفه انتشارات سوره مهر در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

 

ـ ایجاد کتابخانه دیجیتال سوره مهر که پس از ثبت نام می توان از امکانات این کتابخانه استفاده کرد

 

ـ ارائه کارت شارژ کتابخانه دیجیتال با 20 در صد تخفیف در نمایشگاه کتاب تهران

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.