یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰

واکنش سینماگران درباره کاهش بودجه سینما در سال 92 در لایحه دولت/2

مسعود اطیابی: من از کاهش بودجه سینما بهره‌مند خواهم شد

مسعود اطیابی

سینماپرس- گروه سینما/ مسعود اطیابی گفت: من از کاهش بودجه سینما بهره مند خواهم شد زیرا بودجه دولتی تاثیری نداشته و نبودش تفاوت چندانی ایجاد نمی کند.

کارگردان فیلم «خاک و مرجان» در گفت و گو با سینماپرس اظهار کرد: بودجه زیادی از سوی نهادهای مختلف به سینما تزریق می شود و چندان تفاوتی ندارد که معاونت سینمایی بودجه کمتری در اختیار داشته باشد.

 

وی ادامه داد: باید دید کاهش بودجه سینمایی در بخش تولید رخ می دهد و یا در بخش زیرساخت ها. چرا که اگر این کاهش در زمینه حمایت از تولیدات باشد تنها به ضرر عده خاصی خواهد بود و برای عموم که نفس سینمای مستقل هستند و وابستگی به بودجه ندارند با این کاهش، فضای کار بهتر می شود.

 

کارگردان «اخلاقتو خوب کن» تاکید کرد: تولیدات سفارشی که با بودجه دولتی ساخته می شوند نه حاصل چندانی دارند و نه در عرصه بین المللی و داخلی موفق هستند بنابراین با کاهش بودجه دولتی اتفاق خاصی رخ نمی دهد. اما در زمینه زیرساخت سینما از جمله تامین نگاتیو و تجهیز سینماها به سیستم های مجهز، آموزش سینماگران و ایجاد فضای مطالعه برای اهالی سینما و ... بودجه دولتی می تواند به غنی تر شدن سینما کمک کند.

 

وی تصریح کرد: من از کاهش بودجه سینما بهره مند خواهم شد زیرا بودجه دولتی تاثیری نداشته و نبودش تفاوت چندانی برای من ندارد البته خوشایند نیست که به عرصه سینما کم توجهی شود. باید دید چه چیز باعث شده که مجلس چنین تصمیماتی بگیرد. حتما کدورتی در مصرف بودجه سینما وجود دارد. در واقع خودرأیی برخی مسوولان سینما به نگاه نماینده مردم آسیب زده است.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.