یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲

کوروش سلیمانی عنوان کرد:

«قرار داد با مرگ» نمایشی با ویژگی‌های اصیل تئاتر کلاسیک است

کوروش سلیمانی در نشست فیلم روزهای زندگی به کارگردانی پرویز شیخ طادی

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ بازیگر تئاتر ضمن بیان ویژگی های نمایش «قرار داد با مرگ» بیان کرد: این نمایش شو نیست بلکه یک نمایش با ویژگی های اصیل تئاتر کلاسیک است.

کوروش سلیمانی بازیگر نمایش «قرارداد با مرگ» در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس در مورد این نمایش اظهار داشت: نمایش «قرار داد با مرگ» بر اساس یک تقابل شکل گرفته است و داستان آن در مورد نویسنده ای بازنشسته و ورشکسته است که در یک هتل اقامت کرده است، این آدم که داریوش مؤدبیان نقش آن را بازی می کند به دلیل آن که بیمار است و از لحاظ مالی نیز امکانات زیادی ندارد تصمیم می گیرد که به زندگی خود خاتمه بدهد.

 

 

نمایش قرارداد با مرگ

وی ادامه داد: با ورود یک پیش خدمت به اسم موریس گفت و گویی میان این دو نفر شکل می گیرد و قرار دادی را می بندد که به موجب آن قرار داد موریس موظف می شود جان نویسنده را بگیرد. من در این نمایش ایفاگر نقش «موریس» هستم، این نقش نقشی پیچیده و دشوار است و حضور در این نمایش برای من به عنوان یک چالش محسوب می شود، مروژک نقش موریس را خیلی خوب نوشته است.

 

این بازیگر بیا کرد: «قرار داد با مرگ» شو نیست بلکه یک تئاتر به معنای واقعی کلمه و با ویژگی های اصیل تئاتراست، ما برای این نیامدیم که چیزی را در این نمایش به رخ بکشیم، نام گروه ما «مردم» است بنابراین آمدیم که با احترام به مردم اثری در خور شأن آنها را به نمایش بگذاریم.

 

نمایش قرارداد با مرگ

سلیمانی تصریح کرد: «مروژک» نویسنده این نمایش در کنار نقل داستان این نویسنده و پیشخدمت به بررسی زندگی انسان در دوران مدرن می پردازد و اتفاقات اروپای شرقی و غربی، استعمار و تحقیر ملت ها را در قالب این نمایشنامه بیان می کند.

 

وی افزود: شخصیت «موریس» را به لحاظ رئالیستی نمی توان برایش شناسنامه و پیشینه ای تعریف کرد و در واقع در رابطه با این آدم همه چیز در حاله ای از تردید می گذرد و برای من این ویژگی یکی از جذابیت هایی بود که موجب شد همکاری با مؤدبیان را بپذیرم ضمن اینکه مؤدبیان نیز کارگردانی خوش ذوق و کار با او برایم بسیار شیرین است.

 

سلیمانی خاطر نشان کرد: تا کنون نیمی از اجرای این نمایش سپری شده است، خوشبختانه بازخورد خوبی هم از سوی تماشاگران در رابطه باآن به وجود آمده است.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.