سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶

چه خبر از هنرمندان؟/

ضیغمی: تهیه کنندگی از تحملم خارج است حتی اگر همسرم سرمایه گذار باشد

نیوشا ضیغمی

سینماپرس-گروه سینما/ نیوشا ضیغمی گفت: فکر می کنم در شرایطی که هزینه های تولید دفاتر مستقل که سرمایه گذار دولتی ندارند بالا رفته است تهیه کنندگی کار من نیست. من این کار را موکول می کنم به وقتی که اهالی سینمای به آرامش برسند.

نیوشا ضیغمی در گفتگو با سینماپرس در مورد آخرین فعالیت های سینمایی اش بعد از فیلم «گشت ارشاد» عنوان کرد: در دی ماه سال گذشته در یک فیلم با نام «اینجا.. ایران» بازی کردم که کارگردانی آن را حسن ناظر بر عهده داشت. دو فیلم از جمله همین فیلم در سال گذشته در دفتر من تولید و سرمایه گذاری شد. در حقیقت همسرم سرمایه گذاری این پروژه ها را انجام داده اند.

 

وی در مورد علاقه اش به ادامه کار تولید بیان داشت: من احساس کردم که برای یک بازیگر خیلی سخت است که به وادی تهیه کنندگی قدم بگذارد. ترجیح می دهم دورادور در امر تولید مشارکت کنم. دغدغه اسم ندارم که اسمم به عنوان تهیه کننده کار بیاید.

 

سرمایه گذار فیلم «پرتقال خونی» در مورد سختی های تهیه کنندگی در سینمای ایران اینگونه توضیح داد: فکر می کنم در این شرایط تهیه کنندگی کار من نباشد. در شرایطی که هزینه های تولید دفاتر مستقل که سرمایه گذار دولتی ندارند بالا رفته است. من این کار را موکول می کنم به وقتی که اهالی سینمای به آرامش برسند.

 

وی ادامه داد: در شرایطی که تولیدات سینما پایین آمده و در نتیجه شرایط اکران و فروش فیلم ها هم تعریفی ندارد، از آن طرف پدیده تلویزیون هم شرایطی به وجود آورده که استقبال از سینماها کمتر شده است، به دوستان سینمایی ما خیلی سخت می گذرد.

 

بازگر سریال «راستش را بگو» در مورد پیشنهادهای بازیگری در سریال ها گفت: پیشنهاد در این زمینه داشتم اما می خواهم در بین بازی هایم در سریال های تلویزیونی وقفه بیافتد.

 

بازیگر فیلم «حس پنهان» درباره کارهای آینده اش در سینما اینگونه بیان کرد: چند پیشنهاد دارم که هنوز تصمیم جدی نگرفتم و قراردادی نبسته ام. دلم می خواهد فیلمی که در سینما بازی می کنم حرفی برای گفتن داشته باشد. فیلمی باشد که فردا بتوانم آن را به عنوان کارنامه کاری ام با افتخار نام ببرم.

 

وی افزود: با این هزینه هایی که مردم برای رفتن به سینما متحمل می شوند، اگر آدم خودش را جای مردم بگذارد به این نتیجه می رسد که باید چیزی باشد که خانواده که هزینه می کند برای آمدن به سینما مجاب شود.

 

ضیغمی اینگونه تصریح کرد: امیدوارم امسال مسئولین سینمایی توجه شان را به سمتی ببرند که برای فیلم ها اتفاقات خوبی بیافتد و آن احساس ناامنی برایشان وجود نداشته باشد. اتفاقی که سال گذشته برای «گشت ارشاد» افتاد اتفاق خوبی نبود و من از به وجود آمدن آن شرایط متاسفم. نباید اینطور باشد که فیلم ها با بودجه های کلان ساخته شوند، از چندین کانال برای دریافت پروانه ساخت، نمایش و جشنواره عبور کنند و ناگهان در زمان اکران آن اتفاقات بیافتد.

 

بازیگر فیلم «اخراجی ها» در پایان اینگونه اظهار داشت: اهالی سینما امیدوارند که وضعیت موجود مورد بررسی قرار گیرد و این شرایط درست شود. ما سینمای صاحب اندیشه ای داریم. حیف است که این سینما از بین برود. فرهنگ مهمترین عرصه است و این مسئله باید دغدغه اول مسئولین کشور باشد.

 

گفتنی ست، نیوشا ضیغمی برای بازی در فیلم «شوریده» به کارگردانی محمدعلی سجادی نامزد دریافت سیمرغ بلورین از بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر شده‌است.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.