یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۹

گزارش عملکرد تماشاخانه سنگلج در سال 91 اعلام شد

تماشاخانه سنگلج

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ اتابک نادری، مدیر تماشاخانه سنگلج طی گزارشی، عملکرد سال 91 این تماشاخانه را ارائه کرد.

به گزارش سینما پرس به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، پیگیری طرح توسعه تماشاخانه سنگلج یکی از مهمترین اقدامات اتابک نادری به عنوان مدیر این تماشاخانه در سال 91 بوده است.

 

طرح توسعه تماشاخانه سنگلج، ازسوی مدیران شهرداری به جد بررسی شد و با توجه به اهمییت موضوع، امید آن می رود درسال جاری با اهتمام شهردار محترم و مدیران فرهنگی شهرداری و همکاری شورای اسلامی شهر تهران ونهادهای مرتبط، با واگذاری والحاق ساختمان اداره مجاور تماشاخانه سنگلج، ایجاد موزه ای برای تئاتر تهران و یک سالن تئاتر جدید برای تئاتر پیر پایتخت نیز میسر شود.

 

برپایه این گزارش، یکی دیگر از اقدامات مهم تماشاخانه سنگلج در سال 91 ، حمایت ومشارکت اداره کل فرهنگی معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری، به منظور تدوین تهیه «تور مجازی تماشاخانه» است که اقدامات مقدماتی آن انجام گرفت و سال آینده یعنی 1392، بعنوان نخستین تماشاخانه ای که از این طریق امکان معرفی به مخاطبان خود را در سایت تماشاخانه دارد راه اندازی می شود.

 

همچنین طی رایزنی های صورت گرفته با سازمان میراث فرهنگی که متعاقبا بازدید مسئولان مربوطه از این تماشاخانه راه به دنبال داشت و نتیجتا همکاری های بیشتر را به همراه داشته و بطور مشخص نیز برگزاری مراسم رسمی ثبت ملی تماشاخانه سنگلج درسال 92 یکی از محصولات این همکاری است.

 

بر اساس این گزارش، درخصوص بخش اجرای آثار نمایشی، تماشاخانه سنگلج با اجرای هشت اثر نمایشی از ابتدای سال جاری تاکنون پذیرای 19067 تماشاگر شد و در ایام برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز پذیرای آثار نمایشی شرکت کننده در این جشنواره بود که با رنگ کاری و آماده سازی تماشاخانه سنگلج، پذیرای تماشاگران و مخاطبان این جشنواره شد.

 

این نمایش ها عبارتند از، «در خاک فراموشی» نوشته کامران ساعد و کار یاسمن نصرتی، «مجلس سیاه بازی امیر ارسلان نامدار» نوشته مهدی صفاری نژاد و کار داوود فتحعلی بیگی، «سیاه بازی تلخک و سلطان» نوشته و کار حسن عظیمی، «آن تن گونه به خاک نگذاشت» نوشته سیدمهدی فرجامی و کار رهام مخدومی، «حاشیه ای بر خسرو و شیرین» نوشته داریوش رعیت و کار میلاد محمدی، «مرثیه وارثان ارثیه» نوشته خیراله تقیانی پور و کار جواد نوری، «من سیاوش نیستم» نوشته مهدی شربتی و کار حسین فرخی و «رویاهای رام نشده» نوشته و کار ایوب آقاخانی.

 

یکی دیگر از اقدامات تازه تماشاخانه سنگلج در سال 91 ایجاد زمانبندی تابلوهای راهنمایی ابتدای خیابان بهشت تا ساختمان قوه قضائیه بود که با این اقدام تماشاگران این تماشاخانه از ساع 17 به بعد امکان پارک خودروهای خود را پیدا می کنند و از جریمه پلیس راهنمایی و رانندگی جلوگیری می شود.

 

از سوی دیگر درپی تغییر مدیریت کافه تئاتر تماشاخانه سنگلج و طراحی دکور تازه، اینترنت wi_fi  برای استفاده رایگان تماشاگران در این کافه راه اندازی شد و سپس غرفه محصولات فرهنگی با دکور تازه و محصولات ویژه فرهنگی آغاز به کار کرد.

 

همچنین سایت تماشاخانه سنگلج با طراحی تازه و حرفه ای، کار خود را آغاز کرد و با بخش های مختلف پذیرای مخاطبان است.

 

لازم به ذکر است، تماشاخانه سنگلج در سال 91 امکان برگزاری مراسم مختلفی را در این تماشاخانه ایجاد کرد که می توان به برگزاری مراسم جشنواره سلامت و سالمندان محله شهرداری منطقه 12، مراسم اختتامییه شمسه تئاتر شهرداری منطقه 12، انتخابات انجمن بازیگران خانه تئاتر ایران، بازبینی نمایش های خیابانی جشنواره تئاتر فجر، ژوژمان لباس نمایش "روز سیاوش"، نشست خبری نمایش " رویاهای رام نشده" و همایش علمی تعزیه اشاره کرد.

 

همچنین امکان تمرین 24 گروه نمایشی مختلف که برای اجرای عمومی در تماشاخانه سنگلج و سایر تماشاخانه ها را نیز فراهم آورده است.

 

انتهای پیام/ش.ع

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.