سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸

به مناسبت روز معلم/

آتش گرفتن بخاری کلاس درس موضوع ساخت یک تله فیلم شد

حسن امیدزاده

سینماپرس-گروه تلویزیون/ فیلمی تلویزیونی با نام «ترانه مردی که لب نداشت» با موضوع داستان زندگی حسن امید زاده معلمی که در حادثه آتش گرفتن بخاری در کلاس خود را به آتش زد تا جان شاگردانش را نجات دهد به کارگردانی محمدعلی طالبی به مناسبت روز معلم ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، داستان تله فیلم «ترانه مردی که  لب نداشت» برگرفته از دداستان زندگی حسن امید زاده معلمی است که خود را به آتش زد تا جان شاگردانش را نجات دهد، است.اما ماجرای واقعی این معلم از این قرار است که روز ۱۸ بهمن ۷۶ ساعت ۱۱ صبح، در مدرسه روستای بیجار سر  در شهر شفت گیلان بر اثر وزش باد شدید، بخاری کلاس دوم آتش گرفت و منجر به آتش سوزی کلاس شد. امیدزاده بچه‌ها را یکی یکی بیرون آورد. پس از آن به علت بسته شدن در، به سختی توانست خودش از کلاس بیرون بیاید و از ناحیه سر، صورت و گردن دچار سوختگی شدید شد و اکنون گروه فیلم های تلویزیونی شبکه یک تصمیم گرفته به مناسبت 12 اردیبهشت و روز معلم  تله فیلم «ترانه مردی که  لب نداشت»  را تهیه و پخش کند.

 

جعفر قلی زاده تهیه کننده تله فیلم «ترانه مردی که  لب نداشت» در گفت و گو با خبرنگار تلویزیون سینماپرس با بیان اینکه هم اکنون در شهر شفت مشغول تصویر برداری هستیم،  گفت: فیلم برداری این کار از 23 بهمن ماه آغاز شده و تاکنون 70 درصد از تصویربرداری در شما کشور در شهر شفت گیلان انجام شده است.

 

قلی زاده در خصوص بازیگران استفاده شده در این تله فیلم اظهار داشت: بازیگران این تله فیلم همگی محلی هستند و نویسندگی و کارگردانی کار را هم محمد علی طالبی برعهده گرفته است.

 

در این فیلم  معصومه میرحسینی، بهزاد رفیعی، مریم جمال پور، شیرین بابایی، مهدی پتکی و محمدعلی فرمند به ایفای نقش پرداختند

.

تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری دارند، عبارتند از: نویسنده و کارگردان: محمدعلی طالبی/ مدیر تصویربرداری: هاشم مرادی/ دستیار کارگردان: بهزاد رفیعی/ صدابردار: مهدی اکبریان/ طراح گریم: علیرضا خورشیدی/ طراح صحنه و لباس: مرتضی پورحیدری/ جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کریمیان/ برنامه ریز: وحید کاشی/ گروه تولید: محمد ندیمی، حسن تواضعی، نادر اژدری/ دستیار تهیه: محمدرضا دهقانی

 

محمدعلی طالبی در کارنامه کاری خود ساخت آثاری همچون «علفزار »، «باد و مه»، «دیوار» ، «تو آزادی»، «بید و باد »، «ماه شب چهارده»، « شهر موش‌ها» و... توانست جوایز متعدد داخلی و خارجی را از آن خود کرده و مخاطبین را با خود همراه سازد.

 

قلی زاده تاکنون تهیه کنندگی آثاری همچون «صدای سکوت» به کارگردانی مرتضی فرشباف را بر عهده داشته است.

 

انتهای پیام/ت/ب/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.