سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۷

انتخابات «تنهای تنهای تنها» را از اکران دوم عید باز داشت

احسان عبدی پور

سینماپرس-گروه سینما/احسان عبدی پور کارگردان فیلم «تنهای تنهای تنها» درمورد اکران فیلم اش گفت: با توجه به اینکه امتحانات بچه ها، انتخابات و ماه رمضان در پیش است، من خودم ترجیح می دهم فیلم در شهریور اکران شود.

احسان عبدی پور؛ کارگردان فیلم «تنهای تنهای تنها» در مصاحبه با خبرنگار سینماپرس درباره اکران فیلم اش گفت: ما فیلم را برای پخش به حوزه هنری سپرده ایم که قرار است یا نیمه اردیبهشت در اکران دوم عید یا در شهریور اکران شود.اما با توجه به اینکه امتحانات بچه ها، انتخابات و ماه رمضان در پیش است، من خودم ترجیح می دهم که در وقتی اکران شود که مدرسه ها و دانشگاه ها باز باشند تا مخاطبان فیلم من فراغت بیشتری برای رفتن به سینما داشته باشند.

 

این کارگردان درباره تغییرات فیلم «تنهای تنهای تنها» اظهار داشت: تغییراتی را در فیلم اعمال کرده ایم که شامل 5 و نیم دقیقه حذف است. البته سکانسی را حذف نکرده ایم بلکه این 5 دقیقه و نیم را از سکانس های مختلف خصوصا سکانس آخر برداشته ایم.

 

وی در پایان درباره علت کوتاه کردن فیلم توضیح داد: فیلم ما یک کار هنری بود و دلیلی نداشت که به آن اصلاحاتی وارد کنند. خودم و تدوینگر به این نتیجه رسیدیم که باید بعضی از قسمت ها حذف شود، البته فیدبک هایی که از تماشاگران گرفتیم در این تصمیم تاثیر داشت.

 

گفتنی ست، فیلم «تنهای تنهای تنها» با حضور در بخش نگاه نوی جشنواره فجر مورد توجه تماشاگران واقع شد.

 

داستان فیلم در مورد «عبدالکریم» ـ معروف به «رنجرو» ـ پسرکی بوشهری است که در یکی از روستاهای اطراف نیروگاه اتمی بوشهر زندگی می‌کند. او با پسرکی روسی، که پدرش از مهندسان روسی نیروگاه است دوست می‌شود؛ اما تحولات جهانی بویژه پرونده هسته‌ای ایران و واکنش‌های اطرافیان، دوستی صادقانه و بی‌آلایش آنها را تهدید می‌کند.

رنجرو ماهی‌فروش است و از زبان روسی جز چند جمله که به درد ماهی فروشی می‌خورد نمی‌داند و «اَلِگ» دوست روس او هم از فارسی همان مقدار را می‌داند که رنجرو هنگام دوره‌گردی برای فروش ماهی فریاد می‌زند. زنی روس، که او نیز از مهندسان نیروگاه بوشهر است نقش مترجم آنها را بازی می‌کند.

رنجرو چند بار در پی سرزنش‌های خانواده‌اش، که می‌ترسند او بر اثر این رفاقت، کمونیست شود، از دوست روس‌اش جدا می‌شود تا اینکه سرانجام به خاطر گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، فعالیت نیروگاه متوقف می‌شود. مهندسان روس بوشهر را ترک می‌کنند، بوی جنگ به مشام می‌رسد و نیروهای ارتش آماده دفاع می‌شوند و ...

 

عوامل فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: احسان عبدی‌پور ـ تهیه کننده: ادریس عبدی‌پور ـ فیلم‌بردار: ساعد نیک‌ذات ـ صدابردار: مهران ملکوتی ـ تدوین‌گر: بهرام دهقانی ـ طراح و اجرای گریم: جلال امیری مرند ـ طراح صحنه و لباس: نیلوفر فولادی ـ مدیر صحنه: عباس اهوازی ـ بازیگران: میثم فرهومند، آرمان هوانسیان، ابراهیم تمهید، عباس جوادی، آنا پانوسیان، تیگران خزمالیان، عباس باک، حسین قفلی، محسن مکاری و غلامرضا فرح زاده

 

یادآور می شود «احسان عبدی پور» کارشناس سینما و فیلمساز جوان بوشهری است که ساخت فیلم‌هایی چون «توماج» و «یک بعد از ظهر تابستان» را در کارنامه دارد. وی پیشتر نیز با فیلم‌هایی چون «افسانه 98» و «همسنگار» به جشنواره فجر آمده و موفقیت‌هایی کسب کرده بود.



«تنهای تنهای تنها» نخستین اثر بلند عبدی پور است که به سفارش صدا و سیمای مرکز بوشهر ساخته شده و نام آن نخست «رنجرو» بود که کارگردان آن را تغییر داد. وی درباره دلیل این تغییر نام گفت: "اسم فیلمم را به «تنهای تنهای تنها» تغییر دادم چون به نظرم کارکرد بهتری برای فیلم داشت و بهتر می توانست آن را توضیح دهد.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.