دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵

مدیر رادیو قرآن خبر داد:

تدارک 72 درصد برنامه جدید نوروزی در رادیو قرآن/اجرای 37 عنوان برنامه در ایام نوروز

محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن

سینماپرس-گروه تلویزیون/ امسال رادیو قرآن لحظ تحویل سال را به صورت زنده از حرم عبدالعظیم حسنی پخش خواهد کرد. این شبکه رادیویی برای ایام نوروز بیش از 37 عنوان برنامه در نظ گرفته که بیش از 70 درصد آن برنامه های جدید است.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن صبح امروز طی نشستی با اصحاب رسانه ضمن اعلام ویژه برنامه های این شبکه در ایام نوروز اظهار داشت: رادیو به عنوان وسیله شنیداری هم گام با این فصل قرار است برنامه های شاد و متنوعی را ارائه دهد به همین منظور نیز رادیو قرآن بیش از 72 درصد برنامه جدید متناسب با فصل بهار تدارک دیده است.

 

وی با اعلام اینکه رادیو قرآن از سال 77 به صورت 24 ساعته پخش برنامه دارد، اظهار داشت: ویژه برنامه های رادیو قرآن برای ایام نوروز از 29 اسفند ماه شروع و تا 16 فروردین ادامه دارد.10 تلاوت جدید از قرآن کریم در ایام نوروز پخش خواهیم کرد که این تعداد در طول تاریخ رادیو قرآن کم سابقه بوده است.

 

مدیر رادیو قرآن با اشاره به شعار  اعلام شده امسال توسط رهبر انقلاب بیان کرد: رادیو قرآن در سال تولید ملی اقدام به تولید تلاوت از قاریان ایرانی کرده که در ساعت 14:15 پخش تلاوت های جدید ایرانی را خواهیم داشت. همچنین در نظر داریم در ایام نوروز تلائتی را با صدای نوجوانان پخش کنیم که این برنامه از نظر رده سنی جدید است و 80 درصد جوانان ایرانی هستند و مابقی هم قاریان جوان مصری هستند.

 

مدیر رادیو قرآن با اشاره به اینکه ساعت 9، 10، 15، 18 و 23 زمان های پخش تلاوت های قرآن توسط قاریان مصری است، ادامه داد: هر روز پنج سوره معروف را از رادیو قرآن پخش می کنیم ساعت 6 سوره یس، قبل از اذان ظهر سوره نباء، ساعت 15 سوره نوح، ساعت 21 سوره ملک و ساعت 23 نیز سوره واقعه از این شبکه پخش خواهد شد که در کل در ایام نوروز روزانه 290 دقیقه تلاوت قرآن توسط قاریان ایرانی و مصری را خواهیم داشت.

وی با اشاره به ایام فاطمیه ادامه داد: به دلیل هم زمان شدن ایام نوروز با ایام فاطمیه در خصوص موضوعاتی همچون سیره فاطمی از این رادیو برنامه هایی پخش خواهد شد.کمیته‌ای تشکیل شده که بعد از نامگذاری سال 92 از سوی مقام معظم رهبری بتواند برنامه‌های این شبکه را در راستای شعار سال 92 تولید کند.

 

محمدزاده با اشاره به اینکه در روزهای اولیه سال رخدادهای هر ماه رادیو قرآن در سال گذشته بررسی می شود، ادامه داد:روز اول فروردین رویدادهای قرآنی فروردین ماه سال 91 و روز دوم رویدادهای اردیبهشت ماه آن سال و بعه همین ترتیب تا پایان تعطیلات کلیه رویدادهای قرآنی رخ داده در سال 91 را بررسی خواهیم کرد.


وی با اشاره به برنامه ویژه تحویل سال گفت: برنامه‌ای با عنوان «عطر قرآن، بوی بهاران» که از حرم عبدالعظیم حسنی به صورت زنده پخش می‌شود ویژه برنامه تحویل سال از رادیو قرآن است.


 محمدزاده با اعلام جزئیات برنامه های نوروز گفت: از ساعت 10 تا 5/11 هر روز برنامه هدیه آسمانی از ساعت 5/12 تا 14برنامه با عنوان «ضحی» و از 14 تا 18 برنامه گلستان قرآن را خواهیم داشت.از ساعت 18 تا 22 برنامه‌ای با عنوان «با قرآن در بهار» را داریم که به تکنیک‌های تلاوت،معرفی اماکن مذهبی، آداب نوروز و سیره فاطمی و پخش زیباترین تلاوت‌های ایرانی می‌پردازد.بیانات آیت الله جوادی آملی با موضوع تفسیر ساعت 10:10 از این شبکه پخش می‌شود.


مدیر رادیو قرآن گفت: این شبکه در بازه زمانی 26 اسفند تا 16 فروردین، بیش از 37 عنوان برنامه که در 593 نوبت پخش می شود که در مجموعه 20750 دقیقه برنامه را تشکیل می دهد که 72 درصد از این برنامه ها جدید است .


محمد زاده در تشریح برنامه مشاعره قرآنی اظهار داشت: برنامه مشاعره قرآن با موضوع سبک زندگی از دیدگاه قرآن از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام نوروز از این شبکه پخش می شود در این برنامه آیه ای خوانده می شود که محتوای آن به عنوان مثال با تقوا مرتبط است بر همین اساس اشعاری متناسب با آن خوانده می شود.


 مدیر رادیو قرآن بیان داشت: سخنرانی آیت الله شجاعی با موضوع توحید برای اولین بار از این شبکه پخش می‌شود.میزگرد تخصصی با حضور جوانان پژوهشگر با محوریت قیامت از دیگر برنامه‌های این شبکه در ایام نوروز خواهد بود همچنین این شبکه در نظر دارد که برنامه‌های راهیان نور را نیز به صورت ویژه منعکس کند. برنامه صبحگاهی رادیو قرآن با نام «مهرتابان» جزو پربیننده ترین برنامه صبحگاهی رادیویی در امسال شناخته شده است.

 

انتهای پیام/ت/ب/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.