یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۹

فرانسه با 127 فيلم در صدر تقاضای شركت در جشنواره فيلم كوتاه تاكنون قرار گرفت

انجمن سینمای جوان

سینماپرس-گروه سینما/ 590 فيلم از79 كشور جهان متقاضي شركت در سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران شدند که در میان آن ها فرانسه با 127 فیلم در رتبه اول قرار دارد.

به گزارش سینماپرس، در حالي كه فراخوان بخش بين الملل سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران به عنوان مهمترين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه در ايران و منطقه همزمان با بازار جشنواره بين المللي فيلم فجر - 12 بهمن ماه - منتشر شده است، 376 فيلم از 64 كشور جهان تا 29 بهمن ماه متقاضي شركت در اين جشنواره مهم شدند.

 

به گزارش روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران سي امين جشنواره بين امللي فيلم كوتاه تهران كه در دو بخش ملي و بين الملل برگزار مي گردد هرسال همزمان با آغاز بازار فيلم فجر و همچنين شروع به كار جشنواره هاي معتبر بين المللي فراخوان خود را منتشر مي كند كه در سال جاري در حالي كه كمتر از يك ماه از اعلام رسمي فراخوان مي گذشت 376 فيلم از 64 كشور متقاضي شركت در جشنواره شد.

 

در ادامه آمده است، تا امروز – 13 اسفند ماه – و با گذشت دوهفته از اعلام آخرين آمار رسيده به بخش بين الملل جشنواره با 56 درصد افزايش، تعداد590 فيلم از 79 كشور جهان متقاضي شركت در جشنواره شدند .

 

قابل ذكر است در اعلام قبل كشور فرانسه با 83 فيلم؛ آلمان با 19  فيلم و انگليس با 14 فيلم سه كشور اول شركت كننده تا  29 بهمن ماه بودند در حالي كه با گذشت دو هفته؛ كشور  فرانسه با 127 فيلم همچنان در صدر جدول و سپس آلمان با 40 فيلم در رتبه دوم و برزيل با 39 فيلم در رتبه سوم قرار دارد، اسپانيا با 29 فيلم، انگليس با 24 فيلم و امريكا با 22 فيلم سه رتبه بعدي متقاضي شركت در جشنواره هستند.

 

سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران در سال 1392 توسط انجمن سينماي جوانان ايران و به دبيري هاشم ميرزاخاني برگزار مي شود.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.