شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲

سینماگران در غرفه سینماپرس/21

مهدی هاشمی: نقش جدی و طنز برایم فرقی ندارد/ اگر اختلاف‌ها را کنار بگذارند حال سینما خوب می‌شود

نشست خبری فیلم « فرزند چهارم»  به کارگردانی وحید موسائیان

سینماپرس-گروه سینما/ مهدی هاشمی با حضور در غرفه سینماپرس درباره حضورش در نقش های طنز گفت: هیچ تصمیمی برای بازی نقش های طنز نگرفته ام و همه جور نقشی را بازی می کنم. فیلمنامه و کارگردان اگر خوب باشند نقش را می پذیرم و چه طنز باشد چه جدی برایم فرقی ندارد.

مهدی هاشمی؛ بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با حضور در غرفه سینما پرس در مورد حضور کم رنگش در جشنواره فیلم فجر امسال با اینکه سال گذشته پرفروغ ظاهر شده بود توضیح داد: من امسال دو فیلم داشتم اما یکی از آن ها نرسید. «رژیم طلایی» به کارگردانی رضا سبحانی که در آن یک نقش طنز داشتم ولی تولید آن برای جشنواره به پایان نرسید. «فرزند چهارم» هم که در جشنواره حضور دارد. دو تا کار برای جشنواره کافی ست.

 

وی درباره حضورش در نقش های طنز افزود: هیچ تصمیمی برای بازی نقش های طنز نگرفته ام و همه جور نقشی را بازی می کنم. فیلمنامه و کارگردان اگر خوب باشند نقش را می پذیرم چه طنز باشد چه جدی. برایم فرقی ندارد. نقش را باید دید. کسانی که فیلم را ندیده اند باید آن را ببینند تا خودشان قضاوت کنند درآمده است یا نه.

 

این بازیگر در مورد جشنواره امسال و فیلم ها بیان داشت: من فیلم زیادی ندیده ام اما شنیده ام اکثر فیلم ها خوب نیستند. طبق معمول هر سال همینطور است. 2-3 فیلم خوب داریم، چندین فیلم زیر متوسط است و بیشتر فیلم ها بدند.

 

هاشمی درباره علت افت کیفیت فیلم ها گفت: شاید به این علت است که فیلمنامه های خوب تصویب نمی شوند و کارگردان های خوب بیکارند.

 

وی راه حل این مسئله را اینگونه برشمرد: خیلی چیزها باید بشود تا حال سینما خوب شود. مدیران سینما، سازمان سینمایی و سیستمی که به وجود آمده باعث اختلافاتی شده که بیشتر دامن می زند به اینکه هیچ چیز خوب نباشد. اگر اختلاف ها را کنار بگذارند و از طرف دیگر هم انتخاب بشوند توسط سینماگران نه انتصاب، این ها مشکلات سینما را بهتر حل می کند.

 

مهدی هاشمی در پایان گفت: فکر می کنم حد ما همین است. من هیچ وقت انتظار ندارند مثل یک کشور اروپایی جشنواره برگزار کنیم. مشکل زیاد داریم چون از هر طرف کارشکن ها تعدادشان بیشتر از کارکن هاست.

 

گفتنی ست، مهدی هاشمی امسال با فیلم «فرزند چهارم» به کارگردانی وحید موسائیان در جشنواره سی و یکم فجر حضور دارد.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.