شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴

سینماگران در غرفه سینماپرس/16

سهیل سلیمی: خیلی از فیلم اولی ها از فیلم های بخش مسابقه بهتر بودند

سلیمی

کارگردان فیلم «فرشتگان قصاب» گفت: ما در بخش مسابقهفیلم هایی داشتیم که فیلم اولی های خارج از مسابقه خیلی از آن ها بهتر بودند.

سهیل سلیمی کارگردان فیلم «فرشتگان قصاب» در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس، گفت: این فیلم کاری بود که ما در یک پروژه بین الملل آن را ساختیم و با موضوع قاچاق اعضای بدن کار شده است، موضوع آن اتفاق تلخی است که در تمام دنیا در حال رخ دادن است و در جهان سوم به دلیل ناآگاهی مردم بیشتر این اتفاق می افتد، در کشورهایی که به نوعی اشغال گر محسوب می شوند یا اشغالکر نظامی اند یا اشغالگر پزشکی و دارویی.

 

وی افزود: ساختار این فیلم ظاهر رئالی دارد اما کم کم با جلوه های ویژه ای که به خود می گیرد شکل فانتزی پیدا می کند و نگاه ما را به سمت یک کار سینمایی مخاطب پسند سوق می دهد. ما «فرشتگان قصاب» را در یک شرایط خیلی سختی فیلمبرداری کردیم و کار گریم ها خیلی مشکل بود.

 

این کارگردان با اشاره به اینکه انتخاب درستی درخصوص فیلم ها و تقسیم بندی ها صورت نگرفته است، تصریح کرد: خیلی دوست داشتم این هیئت انتخاب فیلم ها بودند و نتیجه انتخاب های شان را می دیدند نمی گویم که همه انتخاب ها غلط بوده است ولی بیشتر انتخاب هایی که در حوزه فیلم اولی ها اتفاق افتاد نسنجیده بود و خیلی سریع رخ داد در صورتی که این فیلم ها نیاز به یک مقدار بازبینی داشتند خیلی از فیلم ها بودند که بسیار به آن ها بها داده شد و حتی در بخش مسابقه وارد شدند و فیلم هایی هم بودند که در حق شان اجحاف شده است ما در بخش مسابقه فیلم هایی داشتیم که فیلم اولی های خارج از مسابقه خیلی از آن ها بهتر بودند.

 

وی با بیان اینکه جشنواره فجر در دیده شدن فیلم ها بسیار موثر است، عنوان کرد: جشنواره در دیده شدن فیلم ها خیلی تاثیر دارد چون در کشور ما نگاه مردم به جشنواره است و در میان عوام و خواص این وجود دارد که اگر فیلمی در جشنواره شرکت داده شد فیلم خوبی است و اگر نه فیلم بدی است، یک نگاه غلطی است ولی وجود دارد. فضا فضای معلقی است که هیچ بازخوردی به ما نمی دهد که قرار است بعد جشنواره چه اتفاقی برای اکران فیلم رخ دهد.

 

سلیمی در پایان خاطر نشان کرد: با بازخوردی که از فیلم ها در نمایش در جشنواره به دست می آید فرصت خوبی کسب می شود که فیلم را بازبینی کنیم من باتوجه به نقدهایی که نسبت به فیلم می شنوم و صحبت هایی که مردم در مورد فیلم می کنند حتما از نظرات و پیشنهادها استفاده خواهم کرد، من فیلم ساختم که مردم ببینند از اینرو نظر مردم هم اهمیت زیادی برایم دارد.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.