سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۹

سینماگران در غرفه سینماپرس/9

حبیب الهیاری: جشنواره ها باعث شکل گیری رقابت میان فیلم ها می شود

حبیب الهیاری

تهیه کننده فیلم «بزرگمرد کوچک» معتقد است: برپایی جشنواره ها جای خوشحالی دارد چراکه باعث شکل گیری رقابت میان فیلمسازان می شود.

حبیب الهیاری تهیه کننده در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس، گفت: برپایی جشنواره ها جای خوشحالی دارد هرچقدر هم که تعداد این جشنواره ها بیشتر باشد برای ما خوشحال کننده تر است چراکه یک رقابتی بین فیلمسازان شکل می گیرد و باعث توجه بیشتر به آثار می شود، جشنواره فیلم هم به نسبت باعث رقابت بیشتر بین فیلم ها می شود و اینکه هر کارگردان و تهیه کننده ای سعی می کند اثر خود را به جشنواره برساند و در پایان هم نتیجه ای کسب کند.

 

وی افزود: در این چند روزی که من فیلم ها را دیدم آن توقعی که از آثار داشتم برآورده نشده و از میان 10 تا 12 فیلمی که دیدم می توانم بگویم دو یا سه فیلم مورد قبول بوده است درصورتی که برای یک جشنواره باید بیشتر آثار فاخر باشد نه اینکه در اواسط یا اوایل فیلم تماشاگر سالن را ترک کند و فیلم ها پاسخگوی نیاز مخاطب نباشند، البته سلیقه ها هم متنوع است ولی باید حداقل فیلم ها بار فرهنگی و معنایی بالایی داشته باشند که اگر از لحاظ سلیقه پاسخگوی خیلی ها نبود پیام و یک بازخورد مثبتی داشته باشد.

 

این تهیه کننده تصریح کرد: جشنواره فجر رقابتی است بین فیلمسازان تا ببینیم چه کسی می تواند سیمرغ ها را از آن خود کند، امیدواریم داوران جشنواره با یک دقت نظر و قضاوت درست تمام مراحل را مدنظر قرار دهند و به درستی به داوری آثار که البته کار سختی هم است بپردازند. این جشنواره باید تمام تلاش خود را بکند تا غذای روح به مخاطبانش برساند این امر حائز اهمیت است.

 

وی ادامه داد: ما مدیران و معاونت های مختلفی به خود دیدیم باید با شرایط حال حاضر که شرایط اقتصادی ضعیفی است با دلسوزی برای سینمای ایران کار کرد. تمام دست اندرکاران و کسانی که در این جشنواره حضور دارند با هدف کمک به سینمای ایران حضور دارند که باید موانع را از پیش پای شان برداشت و راه را مرتفع کرد.

 

الهیاری در پایان در باره فیلم «بزرگمرد کوچک» که در این جشنواره حضور دارد، خاطر نشان کرد: فیلم ما یک کار دفاع مقدسی است با نام «بزرگمرد کوچک» که از بهمن سال گذشته شروع و تا فروردین 91 تمام شد. جزو فیلم های کارگردان اول محسوب می شود که در جشنواره اصفهان و کرمان هم به نمایش گذاشته شد و مورد حمایت قرار گرفت. این فیلم به کارگردانی صادق صادق دقیقی و تهیه کنندگی خودم و خانم پروانه مرزبان تهیه و تولید شده است.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.