یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹

«شهسوار و شاهزاده» از 17 بهمن در تالار مولوي

مریم معترف

سینما پرس-گروه هفت هنر/ نمايش «شهسوار و شاهزاده» با طراحي و کارگرداني مريم معترف از روز سه‌شنبه 17 بهمن در تالار مولوي به صحنه مي‌رود.

به گزارش سینما پرس، «شهسوار و شاهزاده» با نگاهي طنز آلود، دن‌کيشوت را به ملاقات هملت مي‌برد و قصه‌اي کمدي - تراژدي از رويارويي اين دو شخصيت شناخته شده ادبيات نمايشي جهان را روايت مي‌کند. در اين نمايش پهلوانی که در توهم یاری مظلومان و مبارزه با ظلم و ستم است در سفری به جستجوی برپایی عدالت ساختگی‌اش مي‌رود و شاهزاده او را به دربار دعوت می‌کند. شهسوار با شاهي آشنا مي‌شود که برادر خود را کشته و با بیوه‌ او ازدواج کرده و آدمکش و خائن است...

 

مريم معترف درباره اين نمايش گفت: نگاه من به اين نمايشنامه ايجاب مي‌کرد آن را در سالني اجرا کنم که تماشاگران دو طرف آن نشسته‌اند و صحنه، همانند تونل زمان جايي باشد براي بازگشت شخصيت‌هاي شناخته شده در تاريخ ادبيات و نمايش جهان. از اين رو تالار مولوي مي‌توانست جوابگوي کار ما باشد. 

 

«شهسوار و شاهزاده» نوشته زوراير خالاپيان، نويسنده ارمني است که به کارگرداني مريم معترف ساعت 19:30    در سالن اصلي تالار مولوي اجرا مي‌شود. اين نمايش سوم بهمن در بخش ويژه سي و يکمين جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ايرانشهر به نمايش درآمده بود.

 

افشين زارعي، اسماعيل بختياري، رضا امامي، حميد معدن‌کن، حسن محمدي، مهدي رحيمي، شراره پورخراساني و مريم معترف از جمله بازيگران اين نمايش هستند.

 

طراحي صحنه «شهسوار و شاهزاده» را مجيد فشخامي و طراحي لباس را شهرزاد شفيعي برعهده داشته‌اند. شراره پورخراساني به عنوان دستيار کارگردان و هادي کاظمي به عنوان طراح نور با اجراي اين نمايش همکاري دارند. پوستر «شهسوار و شاهزاده» توسط مرتضي اتابکي طراحي شده  و موسيقي آن را لوريس هويان براي اجراي زنده، آماده کرده است.

 

علاقمندان به تماشاي اين نمايش مي‌توانند براي رزرو اينترنتي بليط به دو نشاني www.molavitheater.com  يا  www.tiwall.com مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.