سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰

با اجرای دوره عالی سنتورنوازی

آلبوم «هفت شهر» عشق منتشر شد

آلبوم هفت شهر عشق

آلبوم «هفت شهر عشق» از محسن غلامی، که در آن کتاب دوره عالی سنتور نوازی نوشته وی اجرا شده است، توسط شرکت فرهنگی هنری «راوی آذر کیمیا» به مدت زمان سه ساعت و به صورت فشرده در بازار موسیقی منتشر شد.

به گزارش سینما پرس، دراین آلبوم قطعاتی دردستگاههای: شور، ابوعطا، بیات ترک، افشاری، دشتی، سه گاه، همایون، بیات اصفهان، چهارگاه، ماهور، راست پنجگاه و نوا و برمبنای کتاب «هفت شهر عشق» اجرا شده است.

محسن غلامی در یادداشتی که روی جلد این آلبوم آمده است، آورده است: هدف از این اثر جمع نمودن تکنیک های سازی موجود حال حاضر در نوازندگی سنتور در قالب یک مجموعه مدون و انسجام یافته است که در چارچوب قواعد موجود در موسیقی ایرانی و مخصوصا موسیقی ردیفی و آوازی است.

غلامی دراین باره ادامه داده است: در آلبوم پیش رو سعی شده نت های گوشه ها و قطعات ضربی کتاب عینا در اینجا نواخته شود و تا اندازه زیادی سعی شده که اجرا کاملا منطبق بر کتاب باشد.

مولف کتاب و آلبوم «هفت شهر عشق» در پایان ابراز امیدواری کرده است که اجرای صوتی کتاب یاد شده در درک بیشتر نت ها و مفاهیم کتاب به هنرجوها کمک کند و ضمن مثمر ثمر بودن در یادگیری، منعکس کننده اندیشه های شخصی خود وی نیز در ساز سنتور باشد.

قابل توجه است، محسن غلامی از شاگردان نزدیک زنده یاد «پرویزمشکاتیان» بوده و هم اکنون دانشجوی موسیقی است. وی تاکنون آثار متعددی در زمینه سنتور نوازی و نت نویسی قطعاتی برای این ساز از جمله آلبوم «واژه تنهایی»، «سایه خیال» را از سوی شرکت «راوی آذر کیمیا» منتشر کرده است.


انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.