یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۱:۵۳

کنسرت "رومی" با خوانندگی هومن جاوید برگزار شد

کنسرت رومی

در آخرین شب بیست وششمین جشنواره موسیقی فجر گروه "رومی" با خوانندگی هومن جاوید در مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفت.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران، گروه "رومی" به سرپرستی پدرام درخشانی شب گذشته هفتم اسفندماه اجرای خود در جشنواره موسیقی فجر را برگزار کرد.

این گروه که دو آلبوم خود را با صدای حامد نیک پی و سینا سرلک با همراهی مهرداد هویدا ارائه کرده بودند، در این کنسرت از ترکیب هومن جاوید و مهرداد هویدا به عنوان خواننده بهره بردند.

همچنین هومن نصیری (پرکاشن)، علی رحیمی (دف و تنبک)، رضا تاجبخش( پیانو)، میلاد در خشانی (تار)، کوروش بابایی (کمانچه)، آرش مقدم (درامز)، نیما رمضان ( گیتار)، بابک صفرنژاد (ساز دهنی)، حسین شریفی ( ترمبون)، فرید شیخی ( ترومپت)، پیتر سلیمانی پور (ساکسفون) و دار داریی ( باس) نوازندگانی بودند که پدرام درخشانی آهنگساز و نوازنده سنتور را همراهی می کردند.

کنسرت "رومی" با اجرای قطعه "زندگی زیباست" با شعری از هوشنگ ابتهاج آغاز شد و در ادامه این گروه قطعات، "گل سرخ"، "یک روز به شیدایی"، "ثمر" و "تا تو با منی" را اجرا کرد.

با اعلام هومن جاوید این کنسرت بدون انتراکت ادامه یافت و سپس قطعه بی کلام "ابیانه" اجرا شد.

در ادامه این کنسرت نوازندگان سازهای بادی به جمع گروه "رومی" اضافه شدند و قطعات "طلاب بی قرار"، قصه من"، "شیرسنگی"، "رقص" و "زهی عشق" اجرا شد. آخرین قطعه این گروه نیز قطعه "وا دل من" با شعری از مولانا بود.


حاشیه ها:

کنسرت "رومی" تنها اجرای بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر بود که بر اساس زمان اعلام شده آغاز شد.

برخلاف دیگر کنسرت های گروه های موسیقی شناخته شده بخش جنبی جشنواره؛ از کنسرت گروه "رومی" استقبال چشمگیری صورت نگرفت و بالکن مجموعه تئاتر شهر خالی از تماشاگر بود. در میان این کنسرت نیز بسیاری سالن را ترک کردند.

این کنسرت با حضور برخی از هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون همراه بود که ساره بیات، بازیگری که به تازگی جایزه خرس نقره ایی جشنواره فیلم برلین را بخاطر بازی در فیلم "جدایی نادر از سیمین" اصغر فرهادی دریافت کرده از جمله این هنرمندان بود.

مشکل صدا کنسرت های بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر که به امری عادی بدل شده است نیز در این کنسرت بارها تکرار و در اجرای قطعه "یک روز به شیدایی" با سوت ممتد باندها صدا همراه بود.

در پایان این کنسرت مخاطبان با تشویق گروه خواستار اجرای قطعه "زندگی زیباست" شدند که هومن جاوید اعلام کرد پانیست گروه رضا تاجبخش امشب در مکان دیگری کنسرت دارد و نمی تواند گروه را همراهی کند؛ به همین دلیل گروه رومی در میان تشویق علاقمندان به اجرای خود پایان داد.

از نکات قابل توجه این کنسرت حضور رضا تاجبخش نوازنده پیانو بود؛ زیرا این نوازنده قرار بود درهمین شب و از ساعت 21 گروه خود را با خوانندگی شهاب رمضان در برج میلاد همراهی کند؛ که تا پایان کنسرت رومی در ساعت 22 هنوز در تئاتر شهر بود تا دلیل تاخیر کنسرت های جشنواره بیست و ششم فجر مشخص شود.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.