سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد:

حمایت ما از نگارخانه‌ها برای تسهیل‌گری در برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌ها یک حمایت جدی است/پای حرفمان محکم ایستاده‌ایم

عبدالرضا سهرابی

سینماپرس: مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید می کند: جشنواره فجر متعلق به تمامی هنرمندان است و نه فقط افرادی که در هنرشان حرفه‌ای هستند.

به گزارش سینماپرس، عبدالرضا سهرابی، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌گویی با ایسنا، درباره همکاری جشنواره تجسمی فجر با گالری‌ها، اظهار کرد: آنچه در جشنواره اتفاق می‌افتد بر اساس فراخوان است. همچنین بستر دائمی ارتباط هنرمندان، نگارخانه‌های سطح هر شهر و استان است که هنرمندان از طریق همین کانال وارد فراخوان می‌شوند؛ زیرا در ابتدا نمایشگاهی برگزار کردند و به سطح و جایگاه حرفه‌ای رسیدند.

او ادامه داد: نگاهِ نگارخانه‌ها این است که کارهای حرفه‌ای را بازتاب دهند و درست هم به نظر می‌رسد؛ اما این نگاه که نگارخانه‌ها، هنرمندان را به جشنواره معرفی کنند نگاه درستی نیست.

سهرابی درباره نمایش آثار هنرمندان در بخش نمایشگاهی جشنواره تجسمی فجر چنین بیان کرد: آثار دریافتی از هنرمندان متعلق به خودشان است و تنها نمایش آن به عهده ماست. نکته حائز اهمیت این است که ممکن است از یک هنرمند فقط یک اثر ارسال و پذیرفته شده باشد؛ بنابراین حوزه اختیار ما و نگارخانه‌ها در جشنواره فجر متفاوت است، اما حمایت ما از نگارخانه‌ها برای تسهیل‌گری در برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌ها یک حمایت جدی است و پای حرفمان محکم ایستاده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.