شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

فریضه فراموش شده سینماگران و گرفتار در دام سیاسی کاری/۶

قهرمانی: سفارتخانه های غربی برخی سینماگران را هدایت کردند/ دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ایشان را نسبت به عواقب کارشان توجیه کنند

محمد قهرمانی در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

سینماپرس: محمدقهرمانی تهیه کننده سینما با انتقاد شدید از سیاسی کاری برخی دست اندرکاران سینما گفت: سرنخ اصلی جریانات تفرقه افکن و آشوبگر در سفارتخانه ها است و سفارتخانه های غربی سینماگران را برای امضای بیانیه خطاب به نیروهای مسلح هدایت کردند اما آنچه حائز اهمیت است اینکه هنرمندان در هر صورت باید تنها منافع ملی را در نظر بگیرند و ملعبه دست دشمنان نظام و انقلاب نشوند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «گیرنده» و «فرشتگان قصاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ورود هنرمندان به مسائل سیاسی خصوصاً در زمانی که رنگ و بوی جناحی و حزبی بدهد خطرناک است. این اتفاق اول برای خودشان خطرناک است و سپس برای کشور! هنرمند هرگز نباید خود را خرج جریانات سیاسی کند و همواره باید منافع ملی را در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: سفارتخانه های غربی با عملیات فریب هنرمندان را به سمت آشوبگری و اغتشاش سوق می دهند. اصولاً همواره در این کارهای جمعی جریانی خارج از آن دایره افراد امضاکننده وجود دارد و بی تردید علاوه بر سفارتخانه ها جریانات سیاسی برانداز و خارج از کشور نیز پشت این بیانیه هستند.

قهرمانی سپس با بیان اینکه دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی یکایک امضاکنندگان را نسبت به عواقب کارشان توجیه کنند تصریح کرد: این قبیل امضاها اغلب از روی جو گیر شدن است. از این رو باید اطلاعات درست به آن ها داده شود تا دیگر وارد این دام های خطرناک نشوند و راه خود را از معاندین جدا کنند. برخی از این افراد هم خود را لیدر یک جریان و حزب خاص احساس می کنند که این تفکر هم عقلانی و پسندیده نیست.

این سینماگر در پایان این گفتگو متذکر شد: هنرمند اگر از هر مسأله ای ناراحت و عصبانی است نباید برای نظام هزینه ایجاد کند و ناراحتی خود را به گردن نظام بیندازد. هنرمند باید راه خود را از وطن فروشان جدا کند و من امیدوارم با توجیهی که دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی می کنند دیگر هرگز شاهد اتفاقات مشابه از سوی سینماگران و سایر هنرمندان و اقشار کشور نباشیم و آب به آسیاب دشمنان نظام و انقلاب اسلامی نریزیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.