دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶

در آیین پاسداشت استاد نادر طالب‌زاده در حوزه هنری مطرح شد؛

شاه‌حسینی: طالب‌زاده خادم و زبان بین‌المللی رسانه‌ای انقلاب بود

مراسم یادبود حاج نادر طالب‌زاده در حوزه هنری

سینماپرس: مراسم یادبود و بزرگداشت «نادرترین سردار» به همت هیئت فاطمیون حوزه هنری با حضور دکتر مجید شاه حسینی، دکتر شهریار بحرانی و دکتر عبدالحمید قدیریان و همچنین خانواده زنده یاد طالبزاده عصر امروز دوشنبه 26 اردیبهشت در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم یادبود و بزرگداشت «نادرترین سردار» به همت هیئت فاطمیون حوزه هنری با حضور دکتر مجید شاه حسینی، دکتر شهریار بحرانی و دکتر عبدالحمید قدیریان و همچنین خانواده زنده یاد طالب‌زاده عصر امروز دوشنبه 26 اردیبهشت در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

مجیدشاه‌حسینی که اجرای این برنامه را بر عهده داشت با یادی از نادر طالب‌زاده به معرفی اجمالی بحرانی و قدیریان و روابط دوستانه و همکاری‌های آنها با زنده یاد طالب‌زاده پرداخت.

ما باید همانند طالب‌زاده در راه انقلاب گام برداریم
بحرانی در ابتدای این برنامه گفت: با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه «انفال» به زنده و پویایی نادر طالب‌زاده پرداخت و گفت: طالب‌زاده نگاهی همواره به آینده داشت و پیشاپیش همه دوستان خود حرکت رو به جلو داشت.
بحرانی افزود: ما باید همانند طالب‌زاده در دنیا، معنویت، فرهنگ و هنر فعال باشیم و در این راه گام برداریم.
وی افزود: نوع زندگی طالب‌زاده همواره سوال برانگیز و حیرت‌انگیز بود چرا که با برنامه، ایده و سرعت متناسب برای انقلاب، آینده آن و حفظ حرمت‌ها و ارزش‌ها مداوما در تلاش بود.
بحرانی ادامه داد: طالب‌زاده بسیار ادب داشت و در امور گوناگون این اخلاقش مشهود بود حتی در مورد دشمن هم با ادب سخن می‌گفت آنچنان که مشخصا در تمام وجودش ادب نهادینه شده بود. بی شک خداوند هم متناسب با شخصیت وجودی آن با او همراهی خواهد کرد.
بحرانی در ادامه گفت: ادب از اخلاق منتظران واقعی و لایق حضرت مهدی صاحب‌الزمان است که طالب‌زاده آن را داشت و ما نیز باید از آن یاد بگیریم و بکار بگیریم.

تاکید طالب‌زاده بر نقش و اهمیت ایده خوب و درست

قدیریان از دوستان قدیمی زنده یاد طالب‌زاده با ذکر خاطره‌ای گفت: طالب‌زاده شخصیتی با تمام وجود دغدغه‌مند داشت و همانند دیگران رفع تکلیفی عمل نمی‌کرد. او دارای ظرفیت‌هایی بود که همکارانش به خوبی آن را درک و حس می‌کردند.
وی افزود: طالب‌زاده بر نقش و اهمیت ایده خوب و درست همواره تاکید داشت و پس از اطلاع از نمایشگاه «آسمان حسین» برای شرکت در برنامه هایش دعوت کرد تا در موردش حرف بزنم و ایده خود را به عنوان نمونه ای از ایده‌پردازی ارائه کنم.

حاج نادر شکارچی ایده و فکر بود

بحرانی در تکمیل این بخش از صحبت‌های قدیریان گفت: حاج نادر شکارچی ایده و فکر بود و در پی یافتن و هدایت ایده های انقلابی و اسلامی به سوی تولیدات رسانه ای بود. هدف کار رسانه ای ما باید نرم کردن قلب ها باشد و حاج نادر دقیقا چنین توانایی را داشت. او با کار رسانه ای از قلب ها نفوذ می‌کرد.

طالب‌زاده تنها مستندساز 35 میلی‌متری دفاع مقدس بود

شاه‌حسینی در ادامه این برنامه با بیان خاطره‌ای از یکی از برنامه‌های زنده‌ای که طالب‌زاده به جوانان در کنار پیشکسوتان میدان می‌داد، گفت: بزرگواری زنده یاد طالب‌زاده آنچنان بود که در برنامه‌ای زنده با بی‌احترامی یکی از مدعوین جوان مواجه شد و بی‌هیچ واکنشی از کنار آن عبور کرد. من با دیدن این برنامه ناراحت و سراغش رفتم. طالب‌زاده گفت آن جوان به همراه پدرش برای عذرخواهی آمد آنجا بزرگواری و فروتنی طالب‌زاده را بیش از پیش حس کردم.
وی در ادامه با تاکید بر دانش و هوشمندی زنده یاد طالب‌زاده در عرصه رسانه و خبر گفت: طالب‌زاده که برای خدمت به شبکه بیگانه سی بی اس به ایران آمده بود با مواجهه با انقلاب اسلامی و فضای آن بجای خدمت به آن شبکه خارجی خادم رسانه‌ای انقلاب اسلامی ایران می‌شود و زبان رسانه ای بین‌المللی ما باشد. حریت آن روزهای ایشان که پای انقلاب ایستاد و برایش تلاش کرد باید مورد توجه ما قرار گیرد.
شاه‌حسینی با اشاره به تصاویر ضبط شده طالب‌زاده از هشت سال دفاع مقدس گفت: اولین شخصی‌ که به ثبت تصاویر از هشت سال دفاع مقدس روی فیلم‌های 35 میلیمتری پرداخت زنده یاد طالب‌زاده بود چرا که ایشان معتقد بود باید تصاویر با کیفیتی ثبت و ضبط شود که تا سالهای طولانی قابل استفاده باشد.
شاه‌حسینی با قرائت پیامی از سوی شاگردان بوسنیایی زنده یاد طالب‌زاده به این مراسم به رشادت‌های مهم رسانه‌ای طالب‌زاده از جنگ در بوسنی پرداخت و گفت: آنجا که هیچ یک از خبرنگاران رسانه‌های خارجی جرات حضور در مناطق جنگی نداشت طالب‌زاده حاضر شد و با ثبت و ضبط تصاویر و فیلمبرداری از آن مانع از ادامه جنایات جنگی آنجا شد.
وی افزود: هرچه کارنامه حاج نادر را بررسی می‌کنم اثری متداول نمی‌یابم چرا که همواره به تولیداتی راهبردی می‌پرداخت.

طالب‌زاده جزو شهدا محسوب می‌شود

قدیریان در ادامه این مراسم گفت: طالب‌زاده جزو شهدا محسوب می‌شود و شهدا همواره به ما می‌آموزند. ما هم همیشه از افکار ایشان می‌آموختیم که همیشه برنامه خداوند پیاده می‌شود و انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ما به اذن خدا شکل گرفته است. وی با این اعتقاد خود را یکی از بازیگران برنامه خدا می‌دانست و برای ایفای نقش موثر در این برنامه خدایی تلاش می‌کرد. تلاش‌های او نه تنها در ابعاد فردی تاثیرات بسزایی داشت بلکه میان اطرافیان خود نیز جریانسازی می‌کرد.
قدیریان افزود: طالب‌زاده به واقع و قلبا معتقد بود که عالم محضر خدا است و با چنین رویکردی دست به هر کاری می‌زد که همین موضوع موجب موفقیت فعالیت‌هایش می‌شد. ما و نسل های جوان ما نیز باید با چنین نگاهی کار و تلاش کنیم.

حاج نادر تحت تاثیر شهرت قرار نگرفت

بحرانی در ادامه با اشاره به مجاهدت‌های رسانه‌ای طالب‌زاده در تلویزیون گفت: ایشان با داشتن قلبی محکم با اینکه شهرت یافت اما تحت تاثیر آن قرار نگرفت و با روحیه ای فراجناحی عناوین و مطالبی را در رسانه ملی طرح کرد که کسی به آنها توجهی نداشت. این در حالی است که پس از انقلاب افراد بسیاری با معرفی و شهرت از خود بی‌خود شدند. انشاءالله خداوند به ما نیز همانند حاج نادر طالب‌زاده قلبی محکم عطا کند.

طالب‌زاده در کارهای خود بسیار ثابت قدم و جدی بود

شاه‌حسینی در ادامه با تاکید بر اینکه زنده یاد طالب‌زاده بسیار بزرگ فکر می‌کرد گفت: ایشان در کارهای خود بسیار ثابت قدم و جدی بود و در آرمان‌های خود اوج می‌گرفت در حالی که با دوستان خود بسیار رئوف بود. طالب‌زاده مصداق اشداء علی الکفار رحماء بینهم بود.
شاه‌حسینی افزود: طالب‌زاده در برهه‌ای از زندگی خود تصمیم گرفت تا به تولیدات رسانه‌ای در مورد جانبازان شیمیایی بپردازد و تلاش به محکومیت دولت‌های غربی در همدستی با جنایات ارتش بعث حکومت صدام کند. فعالیتهای طالب‌زاده در این مورد تاجایی پیش رفت که ضمن کارشکنی های دولت آن وقت کشور با موفقیت‌های بین‌المللی همراه بود. عزم جهادی و روایت های جسورانه او بسیار ستودنی بود.

حاج نادر با سر منشا شیطانی غرب دست و پنجه نرم می‌کرد

بحرانی در ادامه این مراسم گفت: بحث راهبردی که می‌شود ناخودآگاه مهدویت که طالب‌زاده به آن بسیار اعتقاد داشت به یادمان می‌آید. حاج نادر در این راه با سر منشا شیطانی غرب دست و پنجه نرم می‌کرد. ما باید همانگونه که مقام معظم رهبری بارها تاکید داشتند دشمن شناسی خوبی داشته باشیم و بازوهای شیطان در دنیا را بشناسیم. حاج نادر با آرمان و ایده ال های خود در این راه موفق بود که ما نیز باید در این مسیر تلاش کنیم.

حاج نادر رستگار شد

قدیریان نیز در پایان این مراسم گفت: حاج نادر با اعتقاد قلبی به کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا رستگار شد. طالب‌زاده با تکیه بر یکی از آرمانهای اصلی خود که آن نابودی رژیم صهیونیستی است رستگار شد و حتی پس از مرگ نیز برای آرمان خود زحمت می‌کشد. چرا که حاج نادر الان پرده های بسیاری از پیش رویش برداشته شده و با دید واضحتری به اقدامات آرمانی خود ادامه خواهد داد.
گفتنی است، در این مراسم که با حضور اساتیدی چون دکتر مجید شاه‌حسینی، دکتر شهریار بحرانی و دکتر عبدالحمید قدیریان برگزار شد، روایت‌های مهم زندگی حاج نادر طالب زاده در شش سرفصل شامل: روایت بیداری، روایت آغاز ماموریت، روایت جهادِ ادامه دار، روایت هویت، روایت آرمان‌ها و روایت آسمانی شدن بازخوانی شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.