شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

عباس جمشیدی‌فر:

نمی‌توان همه مشکلات «بچه مهندس ۴» را به گردن تهیه کننده یا فشار تلویزیون انداخت

سریال «بچه مهندس»

سینماپرس: عباس جمشیدی‌فر بازیگر سریال «بچه مهندس ۴» درباره ویژگی‌های که باعث شد فصل چهارم این سریال کیفیت فصل‌های قبل را نداشته باشد سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، عباس جمشیدی‌فر بازیگر سریال «بچه مهندس» درباره شرایط کاری خود در این سریال که ماه رمضان پخش شد به مهر گفت: چون کار من با دو پروژه دیگر تداخل داشت دوستان هماهنگی کردند و سکانس‌های مورد نظر زودتر گرفته و کارم هم زودتر تمام شد. با این حال در مدت اخیر در یک ترافیک کاری بودم و از قبل از اینکه بچه مهندس شروع شود تا بعد از آن، سر کار بودم.

بازیگر «بچه مهندس» درباره فعالیت پروژه‌ها در شرایط کرونا عنوان کرد: به هر حال کرونا بلای جان دنیا شده است نه تنها در کشور ما بلکه در همه جا اینگونه بود. مشاغلی را هم تحت تاثیر قرار داده است.

وی اضافه کرد: ما در رسانه باید مشغول می‌بودیم و نمی‌شد کار را تعطیل کرد اما در میان فیلم، سریال و تئاتر، تئاتر خیلی ضربه خورد، چون مظلوم تر از همه است خیلی از بازیگران و کارگردانان تئاتر بی‌کار هستند. هیچ کسی هم از آنها نمی‌پرسد حالشان چطور است. اینها وارد سینما یا سریال سازی هم نشدند شاید چون رابطه‌ای نداشتند یا کسی آن‌ها را نمی‌شناسد و امیدوارم کرونا هرچه زودتر تمام شود تا بتوانند به صحنه بازگردند.

وی درباره رعایت پروتکل‌ها سر پروژه‌ها اظهار کرد: سریالی مثل «بچه مهندس» که بنا بوده است در رمضان پخش شود فیلمبرداری آن حتی یک روز تعطیل نشد و در اوج کرونا بچه‌ها کار می‌کردند با این حال در سه پروژه‌ای که کار می‌کردم خدا را شکر کسی درگیر نبود.

این بازیگر افزود: من از پروژه‌های دیگر خبر ندارم ولی سر پروژه‌هایی که مشغول بودم و هستم پروتکل‌ها با جدیت رعایت می‌شود، کسی حق ندارد بدون ماسک وارد لوکیشن شود الا وقتی جلوی دوربین هستند و یا بازیگری که گریم دارند.

وی در پاسخ به اینکه چرا کیفیت سریال «بچه مهندس» در این فصل پایین‌تر آمده بود هم بیان کرد: تلویزیون سفارشی به تهیه‌کننده می‌دهد و طبیعتاً تهیه‌کننده باید قبول کند. به هر حال نویسنده این سریال سه فصل را با موفقیت نوشته و حالا می‌بایست برای فصل چهارم قصه جدیدی را ایجاد می‌کرد. اتفاقاتی هم گریبانگیر کار شد بازیگر اصلی سر کار دیگری بود مشغله کاری‌اش اجازه نداد در این کار بازی کند. البته نه اینکه محمدرضا رهبری بازیگر نقش جواد جوادی بازی خوبی نداشت یا کم کاری کرد اما مخاطب تا عادت کند به فرم جدید کمی طول می‌کشد.

جمشیدی‌فر اضافه کرد: فکر می‌کنم بیشتر انتقاداتی هم که مطرح شده بود درباره باورپذیری مخاطب نسبت به کلیت ماجرا بود و به نظرم قصه فصل چهارم «بچه مهندس» بد نبود، نمی‌توانم بگویم از فصل یک و دو و سه قوی‌تر بود ولی نمی‌توانم هم بگویم خیلی ضعف داشت.

وی درباره چالش‌های کار در یک فشردگی زمانی بیان کرد: از آنجایی که قرار بود در پروژه دیگری حضور پیدا کنم کار من در ۲۰ روز تمام شد و البته خود سریال هم با یک فشردگی زمانی پیش رفت و دو اکیپ از صبح تا عصر و بعد عصر تا شب مشغول کار بودند. من ۱۰ شب را اصلاً به خانه نرفتم و ۲۰ روز، روزی ۲ ساعت می‌خوابیدم.

وی درباره تاثیر برنامه‌ریزی برای زمان بیشتر تولید و ارتقای کیفیت و انرژی بیشتر عوامل گفت: یک سری برنامه‌ریزی‌ها شاید دست تهیه کننده نیست و به مسایل مختلفی برمی‌گردد. قطعاً فشردگی و خستگی مزید بر علت است و شاید برخی جاها کیفیت یک کار پایین بیاید، در همین کار تلاش شد این اتفاق رخ ندهد چون احمد کاوری کارگردان به شدت سخت‌گیری است. به هر حال نمی‌توان گفت این خستگی باعث یک سری ضعف‌ها نشد چون همه گروه خسته بودند و تعطیلی نداشتند. پروژه‌ها معمولاً ۱۰ روز به ۱۰ روز یک تعطیلی ۲۴ ساعته دارند ولی ما همان را هم نداشتیم. البته بخشی هم از طرف خود بازیگران مثل خود من بود و نمی‌توان همه مشکلات را به گردن تهیه کننده یا فشار تلویزیون انداخت.

این بازیگر که این روزها در سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان حضور دارد، درباره این سریال و فضای آن نیز بیان کرد: کار مهدویان کاری کاملاً جدی است و کمدی ندارد و نقش من هم کاملاً جدی است.

وی درباره دومین همکاری خود با مهدویان عنوان کرد: همکاری با مهدویان هم برای بازیگر آموزنده است و هم خوش می‌گذرد چون به شدت باهوش و خلاق و ریزبین و در عین حال سختگیر است. بازیگری که هم سر کار مهدویان است هم از این سخت‌کوشی استفاده می‌برد و هم از هوش او می‌آموزد.

جمشیدی‌فر در پایان درباره نقش خود نیز توضیح داد: کار در این فضا برای من چالشی‌تر و سخت‌تر از سایر کارهایم بود و تا یک ماه و نیم آینده در این پروژه حضور دارم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.