دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

بازدید «معاون فرهنگی نیروی قدس» از نمایشگاه «فلسطین تنها نیست»؛

سردار اکبری: «فلسطین تنها نیست» کمک می‌کند تا هویت پنهان و نیات شوم غربی‌ها به جهانیان نشان داده شود

حسین اکبری معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه

سینماپرس: معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از نمایشگاه کاریکاتور «فلسطین تنها نیست» بازدید کرد.

به گزارش سینماپرس، سردار حسین اکبری معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه، از نمایشگاه آثار مسابقه بین‌المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» که این روزها در حوزه هنری برپا شده است، بازدید کرد.

اکبری در حاشیه این بازدید گفت: فلسطین آغازی بر نبرد تمدنی میان اسلام و غرب است. غربی‌ها سعی کردند تا با اشغال فلسطین جهان اسلام را تحقیر کنند و به‌نوعی سلطه تمدنی خود را اعمال کنند. حرکت مقاومت که نقطه عطف آن از فلسطین شروع شد، در طول چهار دهه گذشته توانسته به یک توانمندی و قابلیت فوق‌العاده‌ای برسد. این توانایی بیشتر در حوزه سخت شکل گرفته است و کمتر در حوزه نرم دیده می‌شود. نوع تقابل اتخاذی صهیونیست‌ها و سلطه آنها بر سازمان ملل بر شکل‌گیری این نوع مقاومت مؤثر بوده است.

وی افزود: با آرامش برقرار شده به‌دلیل توازن قدرت به‌وجود آمده در منطقه، امروزه ما شاهد مقاومت نه تنها در فلسطین، بلکه در کشورهایی همچون یمن، سوریه و افغانستان نیز هستیم که به جبهه مقاومت پیوسته‌اند و حاضر به پذیرش سلطه آمریکایی‌ها نیستند. امنیت و بستر حاصل از مقاومت مقدمه‌ای بر تولیدات نرم ما در حوزه‌های مختلف از جمله کارتون، کاریکاتور و کتاب است.

گسترش بحث مقاومت فلسطین به‌عنوان بحثی مبنایی، فطری و حقوق بشری در غرب است که اهمیت مسابقه کاریکاتور «فلسطین تنها نیست» را بیش از پیش نشان می‌دهد معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: تئوری مقاومت با اغناگری خود به کشورهای اسلامی محدود نشده و در تمامی نقاط جهان گسترش یافته است. امروزه تمامی مردم آزادی‌خواه دنیا به جبهه‌های مقاومت پیوسته‌اند و گواه این ادعا آثار هنرمندان بیش از ۶۰ کشور دنیا در نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» است. شرکت این هنرمندان از سراسر دنیا نشان می‌دهد که انسان به لحاظ فطری حامی مقاومت در برابر ظلم، جنایت، اشغالگری و فعالیت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی است. هرچه فضای سیاسی بازتر باشد، فرصت برای اقدامات گسترده‌تری در حوزه تولیدات نرم از جمله هنرهای تجسمی ایجاد می‌شود.

اکبری برپایی مسابقه کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» را بسیار ارزشمند دانست و گفت: نمایشگاه آثار برگزیده این مسابقه در حوزه هنری از سه جهت به ارزشمندی و اهمیت برپایی آن در حوزه مقاومت می‌پردازد. ابتدا تنوع آثار، سپس شرکت و حضور نخبگان هنری جهان در این رویداد و در پایان گسترش بحث مقاومت فلسطین به‌عنوان بحثی مبنایی، فطری و حقوق بشری در غرب است که اهمیت مسابقه کاریکاتور «فلسطین تنها نیست» را بیش از پیش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: دولت‌های غربی با بهانه‌های انسان‌دوستی و حقوق بشری در تلاش‌اند تا سیاست‌های سلطه‌طلبانه خود را در دنیا اعمال کنند. برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری همچون مسابقه کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» کمک می‌کند تا هویت پنهان و نیات شوم غربی‌ها به جهانیان نشان داده شود. اگر آثار این نمایشگاه و امثال آن به خوبی در سطح بین‌الملل منتشر شود و در اختیار همگان قرار گیرد، می‌تواند به تشجیع دیگر آزادی‌خواهان دنیا کمک کند.

معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد ترس و وحشت برخی هنرمندان شرکت‌کننده از جمله فرانسه در این مسابقه به‌دلیل نفوذ صهیونیست‌ها در کابینه‌های امنیتی کشورهای غربی گفت: حرف اصلی جنبش جلیقه‌زردها در فرانسه، مقابله با سلطه تل اویو، لندن و آمریکا بود. جلیقه‌زردها معتقدند که حتی لندن و آمریکا هم تحت سلطه تل اویو است. همچنین آنها اعتقاد دارند که مکرون، انتخابات فرانسه و رسانه‌های فرانسوی کاملاً در سلطه صهیونیست‌ها قرار دارد.

وی در پایان گفت: درست است که انقلاب فرانسه مولد ارزش‌ها، شعارها و نظریه‌های مهم بسیاری در دنیا بوده است، اما فرانسه امروزی تحت سلطه صهیونیست‌ها است، آنچنان که حتی هنرمندان فرانسوی علی‌رغم تمایلات فردی، نگران تهدیدات امنیتی علیه خود به موجب خلق اثر هنری در حمایت از فلسطین هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.